Toeval of nu al oppassen?

Hey meiden,

Op maandagavond ben ik vrijwilliger op een aangepaste manege. Gisteravond dus weer. Ik heb in totaal ruim 2 uur met een paard aan mijn hand gelopen en tussendoor nog 2 paarden op- en afgezadeld.
Aan het einde van de avond en ook thuis nog, kreeg ik last van mijn buik en onderrug. Ik ben vandaag 5 weken en 5 dagen.
Heeft dat gevoel van gisteravond echt al met de zwangerschap te maken of is het toeval geweest? En in het eerste geval, kan het dan kwaad of is het een teken dat ik (nu al) te veel doe?

Het lijkt mij nog erg vroeg om nu al de doe-het-rustiger-aansignalen te krijgen, maar ik dit is mijn eerste zwangerschap, dus ik weet niet zeker.

Liefs Daisy
 
Hey meis,

Klinkt als bandenpijn. Je baarmoeder hangt in een soort elastieken en die rekken zich op, omdat de baarmoeder aan het groeien is. Waarschijnlijk heb je toch iets teveel gedaan. Had daar ook vrij vroeg last van, hoor. Neem toch maar een klein tandje terug!
Het is nu nog moeilijk te bepalen wanneer je teveel doet, maar het duurt niet lang voordat je de signalen herkent.....

Verder alles oké?
Hier inmiddels over de helft! En ik voel ze bewegen en schoppen. Zo bijzonder!!
Ooow, er komt nog zoveel moois op je pad :) Genieten!!

Liefs Anna
 
Hoihoi!

Fijn dat je zo snel antwoord geeft! Misschien idd maar iets rustiger aan doen op zo'n actieve avond. Aan overbelasting heb je ook niets en lig ik straks een paar weken eerder plat ofzo aan het eind.

Verder eigenlijk alles goed hoor. Wel moe, maar ik heb nu lekker vakantie een weekje en volgende week alleen de maandag, dinsdagochtend en de vrijdag werken. Dinsdagmiddga de eerste echo en dan twee daagjes weg. Drukke week, maar wel om lekker uit te rusten!
Ook nog geen spoortje misselijkheid oid. Even afkloppen....

Wat gaaf dat jij al van alles voelt bewegen! Kan niet wachten tot het zover is! Met jou zelf ook alles goed?

Liefs Daisy
 
Klopt! Ik run in mijn eentje een ieniemienie-kinderdagverblijfje en dacht dat ik het wel vol zou houden tot kerst. Per 1 november stop ik al, gewoon fysiek niet meer haalbaar. Heb verder nergens last van, maar elke avond en weekend pijn en oververmoeid door werk is ook niks. Nu heb ik direct alle tijd en energie voor de leuke dingen en kan ik lekker gaan genieten van al dat leven in m'n buik.
Moe was ik in het begin ook (en nog steeds), nooit misselijk geweest. Stom, hè? Alles wat je dacht te voelen bij een eventuele zwangerschap, lijkt niets op als het echt zover is :))

Liefs!!
 
Ja idd. Het is toch heel anders dan wanneer je het je voorstelt.
Fijn te lezen dat met jou ook alles goed is! Neem idd wel de tijd die je nodig hebt. Je hebt er niets aan als je het hele weekend voor pampus ligt en niet meer kan genieten!

Zelf ben ik nu bezig met het opzetten van een gastouderopvang. Kinderehbo is binnen, website zo goed als klaar, ingeschreven bij een bureau, dus laat het werven maar beginnen! Ik kan niet wachten tot ik daar mee kan gaan starten! Toch wil ik tot na de bevalling nog wel twee dagen per week blijven werken waar ik nu werk. Mochten er complicaties optreden oid, heb ik gewoon nog recht op mijn salaris. Als ik daar eerder stop en ik ga iets mankeren, heb ik negens recht op. Ja als ik een peperdure verzekering afsluit. Maar daar kun je het eerste half jaar ook geen aanspraak op doen...

Ik hoop dus dat ik twee dagen voor de klas kan blijven staan en drie dagen kinderen op kan gaan vangen.

Liefs Daisy
 
Klinkt idd als bandenpijn/bekkenklachten. Doe het rustig aan, je hebt alleen jezelf ermee. Ik kan t weten had ook met 6 weken al bekkenklachten en bandenpijn.
 
Thanx! Altijd prettig als mensen je vanuit hun ervaring verder kunnen helpen!
Ik ga zeker even rustig aan doen en mijn bandenpijn goed in de gaten houden!

X
 
Doe het sowieso even rustig aan meid. In ieder geval de komende weken. Na 13 weken kun je weer wat meer doen. Alles begint nu op te rekken en je lichaam gaat even helemaal anders werken. Dat voel je wel even. Neemt lekker de tijd en de rust op optimaal voor mupke te zorgen!
 
Terug
Bovenaan