Toeval?

Vraagje. Ik heb op 14 februari mijn spiraal laten verwijderen. Ik had met de Mirena een regelmatige cyclus.

In de dagen voor 14 februari hebben mijn partner en ik meerdere keren onveilige seks gehad (zo ook de 13e….)

Nu, bijna een maand later ben ik nog steeds niet ongesteld, terwijl dat wel zou moeten. Want de cyclus is door het verwijderen van m’n spiraal toch niet ineens veranderd???

Ik heb div klachten die eventueel te linken zijn aan een zwangerschap. Maar…. Ik weet ook dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn….

Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben geraakt door het verwijderen van mijn spiraal en het hebben van seks in de dagen ervoor??

[quote quote=10608041]Wat een kansloos antwoord![/quote]
Wat verwacht je dan dat mensen zeggen? Dat je 20% kans hebt dat je nu zwanger bent? Niemand kan daar iets zinnigs over zeggen. Zelfs als iemand eenzelfde ervaring heeft als jij, wil dat nog niks zeggen. Dus je kan beter een test doen, dan weet je waar je aan toe bent. Ik vind dit soort topics altijd erg onzinnig

Ik weet niet hoe het zit met de spiraal, maar na de pil blijft bij sommige vrouwen de menstruatie geruime tijd uit.
En de eerste zwangerschapssymptomen zijn vaak dingen die eventueel ook makkelijk wat anders kunnen betekenen.
Gebruiker 10388437 brengt het wellicht wat onsympathiek, maar als je het echt wil weten moet je toch echt een test doen. Of een paar maanden wachten, dan wordt het antwoord ook vanzelf duidelijk natuurlijk.
@Gebruiker 10388437: je hoeft dit soort topics niet te lezen, als je je eraan irriteerd.

De mirena is met hormonen toch? Je hele gestel kan nu zeker door elkaar zijn geraakt nu je lijf ineens hormoonvrij is (of aan het worden is) en daardoor je cyclus even omver gooien. Een koperspiraal heeft geen hormonen dus die cyclus blijft volledig onafhankelijk zeg maar.. 
Het klopt natuurlijk zoals gezegd wordt dat enkel een test je zekerheid kan geven. Net zo goed als iemand door de pil heen zwanger kan worden, kan dat ook met een spiraal. Of zoals in jou geval als je hem eruit laat halen. 
Stel je had de 13e/14e net je eisprong, dan zou je nu wel positief moeten testen. Morgen testje doen dus maar?

Terug
Bovenaan