toewerken naar het zwangerschapsverlof

Hoi zwangeren,

Ik ben benieuwd hoe jullie de laatste weken ervaren voordat jullie met zwangerschapsverlof gaan.
Mijn verlof gaat in 4 weken voor de uitgerekende datum. Ik kijk er steeds meer naar uit.
Het lijkt wel of iedereen nu nog snel even wat van je gedaan wil krijgen op het werk. En een vervanger tijdens mijn verlofperiode is er nog niet, dus kun je nog even dit of dat regelen... Ik wordt er een beetje gek van en daarom mag van mij het verlof nu wel beginnen!
Gaat dat bij jullie hetzelfde? En hoe ga je hier mee om?

groetjes (30 wkn)

Hai!!

Ik sta ( 2 dagen) voor de klas en mag door tot de kerstvakantie. We krijgen nog even een hele hectische en drukke periode. (Rapporten, oudergesprekken, sinterklaas en kerst.) Er moet nog zo veel gebeuren dat ik nog helemaal niet met mijn verlof bezig ben...

Op de dagen dat ik thuis ben met mn kleine man en het huishouden doe ben ik meer vermoeid dan een dag werken...
Waarschijnlijk is dat voor iedereen anders!!

Succes!!
Gr antoi

Hoi!

Ik werk 5 dagen in de week bij de kinderopvang. Erg druk en af en toe zwaar werk.
Ik heb gekozen voor 6 weken. Heb vrij veel last van mijn rug en ik zag het absoluut niet zitten om dan nog twee weken extra door te werken. Bovendien is het mijn eerste kindje, dus laat mij nog maar even lekker omprutsen in huis.
Ook voor mij is nog geen vervanger geregeld en ook bij mij wordt er nog wel eens wat geprobeerd om mij voor hun karretje te spannen voordat ik wegga. Simpel, doe ik gewoon niet! Zoeken ze maar een ander slachtoffer! :)
Succes en geniet van je verlof als het moment daar is.

Groet,
Barc

Hai,

Ik ga 6 weken vooraf met verlof en daar kijk ik erg naar uit. Ik vind het niet leuk om mijn werk achter te laten  maar ik ben onderhand goed uitgeput aan het raken aangezien ik nog een kleine meid van 16 maanden rond heb lopen thuis die nog wel eens spookt in de nachtelijke uurtjes. Ze blijft gewoon 2 dagen naar de oppas gaan straks en dan ga ik ff lekker bijslapen!

gr.Ing

Hoi dames,

Ik ben nu 30 weken, dus zou over een kleine 4 weken kunnen stoppen met werken.
Ik werk  5 dagen in de week, tot 15 uur, geef leiding aan het administratief team, en mijn opvang is allemaal goed geregeld. Ik kan dus "gemist" gaan worden.
Ik voel me nu alleen nog echt supergoed. Dus misschien werk ik ook wel door tot 36 weken. Heb eigenlijk nog niks vastgelegd, we zien het wel.Zolang ik me goed voel sluit ik misschien liever het jaar nog even af met mijn team.

Daarnaast heb ik thuis eigenlijk alles een heel eind klaar, ben bezig met de laatste wasjes, dus wat dat betreft ook geen last minute stress.

Ik ben nu 31 weken en ga met de kerstvakantie met verlof. Ik sta 4 dagen in de week voor de klas en het is best wel zwaar af en toe. Ik heb dan ook een stel rebellen in de klas.. hihihi... ze zijn nog maar 9 jaar maar een herrieschoppers en grote monden... de jeugd van tegenwoordig.. ahum.... en er komt een drukke periode aan met rapporten, kerst, sinterklaas contactavonden en dergelijke.... ik heb dus niet veel tijd om na te denken want ik moet mijn groep ook nog overdragen aan mijn vervanger. Ik doe veel zittend en probeer elke dag wat rustmomentejes in te lassen. In groep 5 moeten ze nog veel lezen, daar maak ik elke dag even 'miskbruik' van. Maar toch kijk ik er enorm naar het verlof uit en tel echt de weken wel.... het lijkt me heerlijk... lekker elke dag wat kunnen doen in huis zodat de kraamverzorgster niet in een smerig huis komt... er ligt her en der nogal wat stof... en het idee dat de baby dan wel erg snel komt.... ik kijk er zo naar uit... het is zo welkom maar ik hoop wel dat het tot minstens week 37 blijft zitten en ik lekker thuis kan bevallen.

xxxx

Terug
Bovenaan