toeziendvoogd????

ik ben een toekomstige alleenstaande moeder, nu wil ik vast laten leggen dat als er wat met mij gebeurd dat me kindje naar me ouders gaat wat zijn hier in de mogelijkheden en hoe regel je het ?
 
hoi

Ik zou eens naar een kantoor gaan over rechten en verplichtingen.
Zij kunnen je misschien verder helpen.
Want zij weten altijd wel een oplossing of ze steuren je door naar advocaat.

Succes en sterkte

Gr penny 40wk
 
Hoi,

Toevallig werk ik bij de notaris en doe daar persoon en familie recht.
Een voogd kun je aanwijzen door een testament op te laten stellen. Dat klinkt heel erg serieus maar valt best mee,want je kunt in een testament ook alleen maar een voogd aanwijzen en verder niks, maar het is wel handig om gelijk een bewindvoerder aan te wijzen, meestal is dit de zelfde persoon die voogd word, een bewindvoerder beheerd het vermogen van het kind tot het kind 18 of 21 jaar is, dat mag je zelf kiezen.
Je kunt ook meerdere voogden aanwijzen, dus als de eerste het niet aanvaard dan komt de volgende. meestal worden er 2 voogden aangewezen, dat hebben wij ook gedaan.
Mijn ouders worden als eerst gevraagd, maar nu zijn zij nog goed ter been, kan zijn dat dat over 10 jaar heel anders is, daarom heb ik mijn broer als 2e keus aangegeven.
De tarieven van de notarissen zijn vrijgesteld, dus het is verstandig om prijsopgave te doen bij verschillende notarissen. Als je een uitkering hebt, is  er misschien  een mogelijkheid om dit te regelen met een verkaring van overmogen. Daar zou je dan even moeten informeren bij gemeente. Dit heb ik zelf nog niet bij de hand gehad, alleen bij een verklaring van erfrecht maar ja die is echt noodzakelijk. Proberen kun je het natuurlijk!!

Ik hoop dat ik je een beetje verder geholpen hebt.

Groetjes, Ris
 
Terug
Bovenaan