toiletbezoek???

hoi meiden,
hebben jullie ook last van obstipatie?
ik weet dat het er een beetje bijhoort maar wat lastig zeg!
die taaitaai helpt natuurlijk ook niet echt vrees ik ;)

grtjs lot.

Hey Lot,

Nee ik heb er (nog) geen last van. Wel vervelend zeg!!
Ik heb wel al een paar dagen buikpijn alsof ik ongesteld moet worden, dat is ook niet echt fijn!
Heeft iemand meer daar last van?

Grtjs. Daniëlle

Hoi Lot,

Ik heb er sinds een week ook last van. Neem nu af en toe als ik er erg veel last van heb een lepel lijnzaad met crusli door de yoghurt. En veel vocht overdag drinken. Werkt bij mij erg goed.
Groetjes van Nadia
17wk+1d

Ik heb er ook last van, dit is mijn aanpak:

's ochtends een lepel lijnzaadolie op mijn nuchtere maag met een glas lauwwarm water erachter aan.
Dan een bakje yoghurt met roosvicee laxo en gebroken lijnzaad, havermout, zemelen en wat muesli erin.
Verder veel drinken, veel fruit en groente eten en af en toe een groentesapje. Tussendoor nog een glaasje roosvicee laxo.

Dat helpt een beetje ;-)

Probeer eens dagelijks het eten van een appel met schil (wel goed wassen natuurlijk) of plakjes ontbijtkoek. Dit was het advies van mijn vk bij mijn 1e zwangerschap toen ik ook heel erg verstopt was na het acuut stoppen met roken en koffie drinken. Een paar kopjes koffie per dag mag ook nog en dat werkt ook laxerend. Mocht het nou echt heel erg blijven, dan kan je beginnen met Roosvicee Laxo of zelfs Lactulose (= laxeermiddel op basis van melk en niet slecht voor de beeb). Roggebrood eten is ook erg goed.
Gewoon veel vezels en vocht binnenkrijgen en dan komt het heus wel goed.

Anne

Het is nu eindelijk bij mij weg. Ik at... tje zwangerschap dementie... hoe heet dat ook al weer.... ROggebrood! hehehe..

Dat werkt echt super! Zitten veel vezels in en als je daarbij veel drinkt (ja moet je ook veel plassen helaas) moet het een stuk beter gaan.

ik heb gisteren voor het eerst last van obstipatie gehad. en dat is helemaal geen lekker gevoel hoor.
ik heb van mezelf best gevoelige darmen, en was ik allang bang dat dit kon gebeuren, maar waarschijnlijk heeft mijn lichaam het tot nu toe niet nodig gehad ;-).
daarom dacht ik dat er eerder door stress of zo kwam. en het kan ook. want ik ben nu niet anders gaan eten. Maar goed ik denk dat het nu voorlopig opgelost is en zal ik beter op moeten letten.

Terug
Bovenaan