Toiletverkleiner

Dag Allemaal,

Onze dochter (3,5 jaar) gaat op het potje als ze moet poepen of plassen. Nu willen we haar zelf leren afvegen ivm de eisen van de basisschool. Hierdoor ben ik benieuwd welke toiletverkleiner jullie aanraden. Ik zie dat veel zo’n verhoging tussen de benen heeft waardoor een plasje afvegen mij onhandig lijkt gaan.

Welke raden jullie aan of gelijk geoefend op een normale wcbril?
 
Ik heb een brilverkleiner van Ikea en Kruidvat, beide met zo'n opstaand randje vooraan. Afvegen is daardoor wat lastiger. Mijn dochter van 2,5 zit tegenwoordig echter regelmatig liever op de grote (gewone) bril, dan lukt afvegen wat beter. 
 
Gelijk op de wc bril. Toilet verkleiner is helemaal niet nodig, zeker niet met 3.5 jaar al. Mijn dochter was zindelijk met exact 3 jaar, gelukkig gelijk op de wc en heeft de toilet verkleiner maar 2 weken gebruikt.

Billen afvegen ben ik ook aan het leren, ze is nu 3 jaar en 10 maanden oud. Maar het lukt haar nog niet. Haar armen zijn écht te kort, het is onmogelijk! Maar of je dan wel of geen toilet verkleiner hebt, maakt niks uit.
 
Dankjulliewel wel, binnenkort dan toch maar op de gewone wc zonder verkleiner proberen. Voor mijn gevoel valt ze zo door het wc-gat haha maar dat zal vast een kwestie van oefenen zijn.


@LEvB nou dat poep afvegen is dan nog wel een uitdaging. Las ergens als tip dat ze op 1 bil kunnen leunen om er beter bij te kunnen, geen idee nog of dit in de praktijk ook werkt.
 
Nou ik vind dat ook echt wel een dingetje hoor, die eigen billen afvegen. Het is echt nog heel moeilijk voor ze en zeker als er een plakpoepje tussen de billen zit, krijgen ze dat onmogelijk netjes weggeveegd lijkt me. Ik snap ook heel goed dat de juf het niet meer kan doen met zoveel kindjes in de klas dus ik ben bang dat het ook accepteren is dat ze in het begin met vieze onderbroeken thuis komen helaas.

Maar we oefenen hard verder en hopelijk lukt het binnenkort zelf!
 
Terug
Bovenaan