tong uitsteken

Hoi, ik heb een prachtige zoon van bijna zes weken. Hij doet het geweldig. Ik vraag me alleen iets af: hij steekt zo vaak zijn tong uit. Ik kan hier helemaal niks over vinden en maak me ook niet echt zorgen maar ik ben wel benieuwd naar wat dit kan zijn. iemand een idee?
 
Weet niet wat het is, maar onze zoon deed het ook en is daar inmiddels overheen.
Hij vindt het wel heel erg leuk als iemand anders z'n tong uitsteekt, ligt 'ie helemaal in een deuk! (hij is nu 8 maand)

Heeft iemand het hem misschien 'voor gedaan'? Jonge kindjes schijnen erg goed te zijn in imiteren...
 
je hoeft je er niet druk om te maken...mijn dochter deed het ook....soms doet ze het nog wel eens maar het schijnt een reflex te zijn...ik had het op het consultatiebureau gevraagd en volgens hun is het een reflex ik hoop dat je er wat aan hebt...

groetjes ilona
 
Bedankt voor jullie reacties. In ieder geval goed om te weten dat het vaker voor komt. Het gekke is dat hij, als ik mijn tong naar hem uitsteekt, hij het ineens niet meer doet. Ik laat hem maar lekker, blijkbaar heeft hij er wel schik in.
 
Volgens ons cb doen kindjes dat vaak als ze last hebben van wat brandend maagzuur. Is het vaak na het eten? Dan kan het daar mee te maken hebben. Onze zoon had het ook, maar is er na een maand of drie overheen gegroeid. Wij zetten hem vlak na het eten even wat rechter zodat zijn eten kon zakken.
Groetjes, Carien.
 
Terug
Bovenaan