tong

Hallo,
ik heb een vraagje
weet iemand waarom of mijn zoontje zijn tong uitsteekt?
hij is 12 weken
hij doet dit vanaf   gisteren.
gisteren heeft hij veel gehuild maar vandaag weer heel tevreden
 
Hoi, Yara is 13 weken en steekt haar tong heel de tijd uit. Dat heeft ze namelijk geleerd van mama (mij dus). Ik moet er altijd heel erg om lachen, want het ziet er een beetje gek uit. Waarom jouw kindje er opeens mee begonnen is weet ik niet, maar bedenk dat ze heel veel na proberen te doen, van wat ze zien.
Birgit
 
hoi,
dank je wel voor je antwoord
ik was eerst bang voor een reflux
want dat hoor je ook wel eens en omdat hij gisteren veel had gehuild haal je je van alles in je hoofd
ik steek ook telkens m,n tong uit dus ik denk dat het ook daar aan ligt
dus dank je voor je hulp
 
hoi moedertjes,

het is ook vaak dat kindjes na een aantal weken hun tong ondekken. en gaan er dan vanalles meedoen. uitsteken het liefst zo ver mogelijk, langs alle kanten hun mondje uit. het ziet er in het begin wel vreemd uit. nu kan ik er geweldig omlachen. tobias trekt zulke rare gezichten als hij intensief met zijn tong aan het "spelen" is.

misschien dat jou  zoontje de dag ervoor uit frustratie huilde. want vergis je niet. ook al zijn ze nog zo klein.... als ze iets willen en het lukt niet, dan kunnen ze aardig frustiekrustie raken (zo noemen wij dat). misschien herken je het volgende keer.
is je  zoontje een dag minder tevreden en de volgende dag doet hij  iets nieuws. dan denk je: ah, dat was er aan de hand!

enne je ongerustheid is heel vanzelf sprekend, het is vervelend om je kindje ontevreden te zien.

groetjes monique.
 
Terug
Bovenaan