Tong?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,
Het is alweer een tijdje geleden da tik hier ben geweest, tis hier ook tamelijk rustig! Weinig onderwerpen!
Maargoed, mijn vraag aan jullie...

Daan is nu bijna 6 maanden, sinds donderdag doet hij heel raar met zijn tong, woensdag begon dit al een beetje met de fles weg te duwen met zijn tong, maar hij wilde hem wel.
Zijn tong ligt aan de onderkant van de speen (normaal??) maar tuit zijn lippen daar zo erg bij dat zijn onderlip bijna de fles raakt!
Het puntje van zijn tong lijkt wat rood, zou hij een te hete fles hebben gehad (verbrand?) of een te kort tongriempje? Ik kan over het laatste wel wat terug vinden op internet, maar daar spreken ze meer over kindjes die net geboren zijn, en niet over kindjes die een half jaar zijn... Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Met groente en fruithap gooit hij zijn tong ook zo raar naar buiten....net ofdat ie in de weg zit???

Weten jullie raad?

xx Yvon

Hoi Yvon,

Marissa (9 maanden) doet dit ook met haar tong en als ze niet wilt ete gooit ze alles er met haar tong weer uit. Volgens mij allemaal heel normaal hoor. Als het tongriempje niet goed is dan kunnen ze echt meteen niet drinken en aols jouw kind al zo groot is dan is dat het echt niet meer

groetjes

Linda

Hoi hoi,

Die van ons is nu bijna 7 maanden, maar sinds een tijdje doet hij ook raar met zijn tong. Maar ik heb ook gelezen dat ze nu hun tong van links naar rechts kunnen bewegen ed. Hij heeft ook een week de hele tijd met zijn tong uit de mond gelegen (was gelukkig een fase, want zag er niet erg charmant uit).
Maar ook tijdens het drinken van de fles heb ik het idee dat ie met zijn tong met de speen aan het spelen is.

Een tekort tongriempje had je volgens mij al vlak na de geboorte moeten merken. Vooral met het geven van borstvoeding volgens mij.

heej ehej,

Nou de borstvoeding ging ook niet, want hij kon er niet goed uit drinken, het scheen dat hij een overbeet had, waardoor hij mijn tepels kapot beet, dus na 2 weken BV al gestopt, maar kan verklaren waarom hij raar DEED met zijn tong, want het is voorbij, ik denk dat hij een te warme fles heeft gehad, en daardoor zijn tong een beetje verbrand had....

toch bedankt voor de reacties!

x Yvon

onze kleine meid heeft daar ook een tijdje 'last' van gehad, maar kort erna verschenen
de 1e tandjes.
Ik denk niet dat het iets is waar je je zorgen over hoeft te maken!

Terug
Bovenaan