tongriem

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Heb de vraag al eens eerder gesteld, maar misschien zijn er nu meer mama's met ervaring.

Jim (19-12) heeft een verkorte tongriem. Hij dronk goed uit de borst en het flesje en brabbelt en kletst heel wat af. Alleen vanaf een lepeltje gaat nog niet geweldig. Alles komt goed in z'n mondje, maar het loopt er vanzelf in zeg maar. Hij doet nog niet echt iets met z'n tongetje dan. Hij krijgt al sinds hij 4 mnd was fruit en groente. Dus hij is al zo'n 2 maanden aan het oefenen.

Wie heeft er ervaring met een verkorte tongriem en heeft dit laten behelpen in het ziekenhuis?

Groetjes Sandra

hoi,

Mijn man had een verkort tongriempje. Hij heeft er pas op zijn 12e ofzo wat aan laten doen. Dat moest van zijn vader want die zei: kom jongen zo kun je niet zoenen als je een vriendinnetje hebt!
Het is echt een ingreep van niks, het is alleen 1 of 2 sneetjes. Alleen de verdovingsspuit lijkt me niet zo aangenaam en een baby kun je niet uitleggen wat je gaat doen. Ik zal eens vragen aan mijn man als hij thuis is vandaag hoe hij het toen ervaren heeft en wat ze precies doen.
Mijn man is ook arts dus misschien weet hij hoe hetbij baby's gaat, misschien moet die even onder narcose ofzo.
groeten Elke

Wat ik begrepen heb is dat babytjes narcose krijgen, maar vraag het maar eens na. Vind de narcose zelf best eng, maar dat zal wel een hele lichte zijn. En ik denk zelf dat ik het beter nu kan doen ipv als hij wat ouder is, maar dat weet ik dus niet zeker.

En zoenen met een verkorte tongriem lijkt me inderdaad niet handig, hihi...

Vraag het maar eens na, ben erg benieuwd.

Lees even hier:
http://46896.rapidforum.com/topic=100171903609

Hoi Sandra,

Op www.borstvoeding.com wordt uitgebreid aandacht besteed aan een (te) korte tongriem en het verhelpen daarvan. Ook is er een lijst te vinden van deskundigen die een frenotomie verrichten. Dit is de directe link naar de betreffende pagina: Bv.com-te korte tongriem.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

die onderste link van Yvonnen bevat echt een heel akelige foto van een kindje met een ernstige afwijking. Niet naar kijken als je daar niet tegen kunt, getverderrie zeg. (ik denk dat het erger overkomt dan het is, meer de manier waarop de foto gemaakt is)
groeten Elke

Hoi Elke,

Kun je aangeven welke foto je precies bedoelt? Als ik op die site kijk, zie ik namelijk wel een foto van een baby met een te kort tongriempje, maar niet een kindje met een ernstige afwijking....

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Bedankt voor de reacties. Wist helemaal niet dat ze daar bijna niets van voelen als je dat nu doet. Bij het CB vonden ze het niet nodig, maar ga toch maar naar de eigen HA. Op zich heeft ie nu geen last, maar inderdaad meer voor als hij ouder is en gaat praten. En tongzoenen natuurlijk.

Die foto is heel gewoon Elke, Jim heeft niet zo erg, maar zo ziet dat er nu eenmaal uit. Alsof ze een gespleten tong hebben, maar dat is natuurlijk niet zo.

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan