Tongriempje geknipt, wanneer verbetering?

<p>Afgelopen vrijdag zijn het tongriempje en lipbandje van onze 3 weken oude dochter geknipt. Dit vanwege zeer pijnlijke tepels bij het borstvoeden. Ze hapte niet groot genoeg aan en zuigt de tepel niet ver genoeg naar binnen waardoor ze de tepel afklemt (pijnlijk!).</p><p>We moeten nu meerdere keren per dag oefeningen met haar doen om haar tong en lip soepeler te houden en te voorkomen dat de knipjes weer dicht groeien. </p><p>Tot op heden merk ik nog geen verbetering bij het voeden. Het is nog even pijnlijk. De arts had al wel gezegd dat dit wat langer kon duren. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. En hoe lang duurde het voordat er verbetering merkbaar was?</p>

Heb hier geen ervaring mee, maar ik zou als ik jou was zsm een goede lactatiekundige inschakelen om een goede aanhapmethode aan te leren. Voordat baby van de foute manier een gewoonte maakt en nooit meer goed aanhapt. Mocht je toevallig in het oosten van het land wonen kan ik je Annet Mulder aanraden. Succes!

Ik merkte met aanhappen direct verschil met ervoor. Wellicht hangt het in jouw geval inderdaad af van de aanhaptechniek en misschien minder van de tongriem? Informeren bij een lactatiekundige kan inderdaad nooit kwaad :)

Ik merkte inderdaad ook gelijk verschil met aanhappen. Een lactatiekundige is bij mij wel echt een uitkomst geweest, zij raadde mij ook aan op het te laten klieven..

Mijn zoontje is 2 weken geleden gekliefd, ook de tong en lipriem. Heeft wel even geduurd voor ik verbetering merkte, een weekje ongeveer. Nu hapt hij zonder moeite binnen 2 a 3 keer happen goed aan. Mij werdt verteld dat het normaal is hoor als het even duurt voor het verbeterd. Je kindje heeft niet alleen deze 3 weken geleefd met een kort tongriempje maar ook al die maanden in je buik, met het drinken van vruchtwater. Is dus logisch dat die kleine ook even moet wennen aan meer bewegingsruimte☺️

Terug
Bovenaan