Tonijnburgers

<p>Ik heb een vraag over voeding:</p><p>tonijn uit blik mag ik niet eten maar ik maak regelmatig tonijnburgers (hamburgers van tonijn uit blik). </p><p>De tonijn wordt dan gebakken. Mag dit wel of is dit ook af te raden? </p>
 
De reden dat je geen tonijn mag is vanwege het hoge kwik gehalte. Tonijn uit blik is namelijk niet rauw ;-) Het antwoord op je vraag is dus: helaas, ook dat mag niet. Je hebt een handige app (babybites) om te controleren welke voeding je wel/Niet mag. Ook kan je veel informatie lezen op de site van het voedingscentrum.  
 
Ik wil met mijn reactie niet iets uitlokken maar... vorig jaar met Mn zwangerschap mog ik wel tonijn uit blik. En nu dit jaar is het ineens ‘gevaarlijk’. Sorry maar hoe dan? Ik neem af en toe gewoon mijn broodje met tonijn uit blik?
 
Ik eetook nog af en toe tonijn hoor. Het gaat idd om het hoge kwikgehalte, teveel kwik is slecht voor je, en dus ook voor je kindje. Echter, zoals hierboven genoemd: tot voorkort was er niemand die zich er druk om maakte, en werden ook de meeste baby's gezond geboren. Ik denk dus: af en toe wat tonijn kan geen kwaad, als je maar niet dagelijks een blikje leeg eet ?
 
Terug
Bovenaan