Tot de eerste echo overleven!!

<p>Hallo allemaal,</p><p>ik weet sinds afgelopen zondag dat wij zwanger zijn van ons eerste kindje! Ik ben nu 5+2. 3 maart heb ik de eerste echo.. zooo spannend. Soms besef ik nog niet helemaal wat er allemaal in mijn lichaam gebeurd en denk ik, is het wel echt? Ik denk dat ik ook pas echt het besef en de rust heb als ik daadwerkelijk op de echo zie dat ik zwanger ben. Nog meer mensen die in deze periode zitten en geduld moeten hebben tot hun eerste echo? ?</p><p>Liefs</p>

Ik denk dat iedereen die periode spannend vindt, logisch ? Je zult er toch doorheen moeten net als iedereen. Beetje afleiding zoeken, focus op andere dingen, plan nog dingen die je altijd al wilde doen enz.

Hee!

Het wachten tot de echo is enorm spannend uiteraard. Is het je eerste zwangerschap?

Ik mag aanstaande woensdag voor mijn eerste echo...
Ik heb ziekte van crohn en heb vorig jaar juli een miskraam gehad waardoor ik nu een vroege echo mag 6w+4d. Hopelijk is er een hartje te zien.

Maar je overleeft het wachten wel.
Probeer je gedachtes te verzetten, afleiding zoeken en rustig blijven.
Tot die tijd kun je hier altijd je verhaal doen, het helpt mij wel in ieder geval.

Héél herkenbaar. Zelf ben ik nu precies 8 weken zwanger en aanstaande maandag dan EINDELIJK de echo! (Deze staat al 4 weken ingepland, aangezien ik meteen de dag na positieve test met de VK contact had opgenomen ?). Duurde echt een eeuwigheid inderdaad. Maar enige wat je kunt doen is wachten tot het zover is. En accepteren dat dagen voor je gevoel langer lijken te duren als je iets graag wilt ?.
Succes de komende weken!

Gefeliciteerd! ❤
Jep, herkenbaar.
Zowel het nog niet helemaal beseffen als het wachten op de eerste echo.
Ik moest 3,5 week wachten vanaf het moment dat ik een positieve test had tot de eerste echo. Jeetje wat duurt wachten laaaaaang!
De zenuwen voor de eerste echo kwamen bij mij in de laatste paar dagen voor de echo, en dan 's nachts en eigenlijk meer onbewust. Lekker rustig gaan slapen: Yes, morgen weer een dagje dichterbij! En dan wakker worden met zenuwen-buikpijn en de hele nacht niet kunnen slapen. Toen ik daar lag bij de echo kwamen ze zenuwen-tranen er ook even uit. Was gelukkig geen probleem haha. Hele mooie echo gehad. Alles zag er perfect uit, kleintje begon zelfs al een beetje te bewegen en een perfect kloppend hartje gezien.
Zelfs nadat ik de echo heb gezien, besef ik het me nog niet altijd helemaal. Het ene moment meer dan het andere. Dat moet ook groeien denk ik. Ik denk dat het straks met de 2e echo, met hoorbaar hartje, en daarna als je buik gaat groeien en nog later als je je kindje voelt, wel ineens super 'echt' zal zijn.
Zelf heb ik op vermoeidheid na ook echt nergens last van, ik denk dat dat ook wel scheelt.
Hele fijne zwangerschap gewenst en succes met naar de echo toeleven. Voor mij was het het mooiste dat ik ooit gezien heb!

Heel herkenbaar!
Wij lopen trouwens ook precies gelijk. Vandaag zit ik op 5+4. Onze eerste echo hebben we op 2 maart. Ik kan gelukkig genoeg afleiding vinden. Daarnaast ben ik ook super moe en slaap ik slecht. Dus niet echt tijd en energie om er teveel mee bezig te zijn..

Ik vind het ook heel spannend! Mijn 1e echo is gepland op 2 maart. Ik ben nu 4+5 dus ik loop een beetje achter op jullie, haha!
Ik testte dan ook al heel vroeg positief. Eerste supervage streepje 5 dagen voor verwachte menstr en een duidelijke streep op 4 dagen voor verwachte menstr, en is alleen maar duidelijker geworden. CB zei op mijn NOD zwanger 2-3wkn (na bevruchting) dus ik twijfel of mijn eisprong dan toch wat eerder was dan ik dacht, maar dat kan eigenlijk niet want ik heb ook ovulatietesten gebruikt.
Nouja, het wordt afwachten en mijn best doen om mijn mond te houden op mijn werk en met vriendinnen! Ze willen komende week uit eten, vind ik best spannend nu.

Terug
Bovenaan