Tot hoe laat klussende buren?

Onze buren zijn hun badkamer aan het verbouwen. Al twee maanden. Eerst moest er een muur uitgebroken worden, dat was gewoon continu lawaai. En nu zijn ze nog steeds geregeld aan het boren en timmeren, eigenlijk allemaal in de avonduren. Ik word er best wel gek van, want mijn kleintje schrikt er telkens wakker van en is dan in paniek. En dat gebeurt niet 1 keer op een avond, maar zo drie, vier keer achter elkaar en daarna krijg ik hem natuurlijk niet meer in slaap.
Nu vroeg ik me af tot hoe laat je mag klussen. Ik ben naar ze toegegaan en heb de situatie bij ons uitgelegd en toen vertelden ze dat ze nog 'even' door zouden gaan, maar daar heb ik niks aan. Wat is even? Het is nu na negenen en er wordt nog steeds getimmerd, mijn zoontje huilt nog steeds en ik word gefrustreerder en gefrustreerder...
In ieder geval lekker om het even kwijt te kunnen...
 
hi, oh wat vreselijk, herrie aan je huis, je hebt heel verstandig gedaan door te vragen tot wanneer het doorgaat. misschien dat je nog concretere afspraken kan maken en vragen hoe en wanneer de verbouwing door gaat. is het volgende week af of volgende maand pas? en misschien kan je vragen dat ze niet alle dagen tot na 21.00 uur doorgaan.
officieel mogen ze wel tot 23.00 uur doorrossen , maar dat is niet gezellig voor jou en je kindje.
ik ken het gevoel, ik heb drie tienerstiefzonen in huis met de Derde Wereldoorlog computer spellen, en een babytje dat daar boven uit probeert te gillen  maar ja, dan kan ik de stroom nog afzetten en dat kan je bij de buren niet doen.

ik kan je alleen maar sterkte wensen.groetjes Miep36
 
Hallo,

Ik herken je verhaal.

Wij wonen nu 4 jr in een koopwoning, rijtjes huis, het huis naast ons is een huurwoning, en daar is door de gemeente 2 jr terug een Bosniers gezin in geplaatst.
Verder niet erg, maar deze mensen praten op hardere toon, het lijkt wel schreeuwende ruzie soms, jammerende muziek,  hebben 3 kinderen die bateren door de buurt en rennen over de trappen.
In de weekenden zijn ze weg, of houden ze hier feestjes, hele families in 1 huis.
In de weekenden staat hun achtertuin vol met auto's (???) en zijn ze aan het hakken en zagen in hun voertuigen.

Hiervoor hebben we nooit last gehad van buren.

Ons verhaal is dus wel wat anders, mijn man heeft meerdere malen gepraat met de buurman, ik ben niet zo'n held.

Mijn man blijft lopen. Of we bonken zelf een keer goed hard op de muur.

Maar met een kindje is het helemaal vervelend, die kan zijn slaap niet vatten of word uit zijn slaap gehaald. Kindje jengelig, jij geirriteerd.

Misschien kan je er met ze over praten, duidelijke afspraken maken.

Nens


 
Hoi,

wat vervelend voor jullie dat ze nog tot zo laat bezig zijn!
Helemaal als je een kleintje hebt die er iedere x wakker van schrikt.
Officieel mogen ze herrie tot 22.00 maken.
Maar vind wel dat ze rekening met jullie situatie moeten houden hoor.
Waarom doen ze het niet in het weekend of nemen ze een extra dagje vrij??

Maar ja... daar weet jij tuurlijk ook geen antwoord op.

Groetjes Debby.
 
Inderdaad zouden ze tot 22.00 door mogen gaan maar of dat sociaal is ...
Toen mijn dochtertje één werd kregen we een nieuwe buurvrouw die bijna een jaar lang aan het verbouwen is geweest. Gelukkig had zij iemand die voor haar werkte en dat gebeurde dan overdag. Mijn dochtertje heeft haar middagslaapje een jaar lang op een andere slaapkamer gedaan, dan was het lawaai wat minder en daar kon ze gelukkig doorheen slapen.
Had het geluk dat ik met de buurvrouw de afspraak kon maken dat het na 19.00 's avonds stil was. Natuurlijk ging dat nog wel eens mis maar wanneer ik er langs ging was het weer vrij snel rustig.
Ik zou echt (nog) een keer gaan praten met de buren, proberen samen naar een oplossing te zoeken en ook zeggen dat je vaak met een huilend kindje zit. Vaak hebben ze het niet eens in de  gaten.  Voel met je mee, het is al niet fijn om constant in het lawaai te zitten en zeker niet wanneer je een kleintje hebt.
Succes !!
 
Ojee, dat is een heeeel herkenbaar verhaal. Bij ons is 2 huizen verder 3 maanden geleden het huis verkocht en die man die het heeft gekocht is 1,5 maand aan het klussen geweest, en dan echt alleen klussen met enkel boren?!?!?! Onze jongste was toen net 1 week oud.. Mijn oudste (bijna 3) heeft echt een trauma opgelopen van het boren lijkt het wel... Op een gegeven moment ben ik, nadat mijn oudste een paar keer overstuur was "wakker geworden" ook aan de deur gegaan met de vraag of ze misschien rekening wilde houden met de kinderen.. Dat ging 1 avond goed, en toen gingen ze gewoon heerlijk tot 22.0o uur 's avond door, fijn hoor zulke buren!!!
Een paar keer zijn ze zelfs tot ver na half 11 doorgegaan.. En toen was voor mij ook de maat vol, hun geen rekening houden met ons dan ik niet met hem, en dus heb ik de politie gebeld! Leuk is anders maar ik vond het welletjes!!
Succes meis, en ik hoop dat ze snel klaar zijn.. (bij ons gelukkig wel, pffff..)
Gr. Anne-Marie
 
hoi

Ik ken het probleem. Zelf woon ik in en koopflat. En sinds de bevalling zijn er bij ons 4 buren verhuist. De hele dag waren ze aan het timmeren en boren. Nu is het gelukkig weer wat rustiger alleen over een paar weken krijgen we weer andere buren in de andere portiek. En boven ons is weer een woning te koopgezet. Het is echt komen en gaan bij ons in de portiek. Vroeger was ik gewoon aan het werk.  Kon na de bevalling ook steeds niet een middag slaapje doen. Zelfs de kraamverzorgster werd er helemaal gek van. Word tijd dat wij ook maar eens gaan  verhuizen.  
 
Terug
Bovenaan