Tot hoe lang mag je op je buik slapen?

Hallo allemaal,

Ik ben nu 14,5 week zwanger van mijn 2e kindje en een buikslaper.
Ga straks dus echt wel problemen krijgen om in slaap te komen haha

Maar met mijn 1e zwangerschap kon ik al snel niet meer op mijn buik slapen omdat ik
dat niet prettig vond. Ik vond het eng en ik voelde al snel "weerstand" zeg maar.
Echter ben ik nu al verder in mijn 2e zwangerschap en heb al een duidelijke buik maar kan wel nog steeds liggen op mijn buik met slapen.

Weet iemand of dat gevaarlijk is voor de kleine en/of tot hoe lang je zowiezo op je buik mag slapen?

Groetjes cvn

Herkenbaar!!!!
Ik heb dat precies zo!!
In mijn eerste zwangerschap sliep ik denk ik met 8 weken al niet meer op mijn buik en ik ben nu bijna 17 wkn zwanger van de tweede en eigenlijk pas sinds deze week merk ik dat het niet aangenaam meer is, dus nu meer op de rug en zij slapen!!
Volgens mij kan het geen kwaad, en je merkt vanzelf wanneer het niet meer lekker is?!!

x romaty

hallo,

ik denk zolang je nog lekker op je buik kan liggen zonder dat je er last van hebt dat het niet kwaad kan,
ik heb zelf tot ongeveer 18 weken op de buik kunnen slapen,

gr Rebecca ( 22weken)

Tot wanneer het niet meer prettig voelt
ik ben ook een buik slaper en het lukte me al snel niet meer.
Ik slaap nu om me zij, omdat me buik dan het beste ontspant (ben 35,5 wk zwanger). Maar voor me krampen is op me rug het lekkerste haha dus je raad al hoe vaak ik wakker ben ...

vertrouw je het niet altijd je VK bellen.

ik ben vandaag 36 weken zwanger, en woor nog steeds snachts wakker dat ik op me buik lig! totaal geen pretje doet best pijn ben nou eenmaal een buikslaper en in me slaap ga ik er toch weer op liggen , kan geen kwaad, alleen voelt niet echt lekker aan

Hoihoi,

Ik ben ruim 31 weken zwanger nu en ook ik word nog regelmatig wakker snachts dat ik op me buik lig.
Het doet geen pijn maar is ook niet echt lekker.
Het kan geen kwaad en zolang je het zelf nog als prettig ervaart waarom niet.

Groetjes Maaike

Ik sliep nooit op mijn buik totdat ik zwanger was. ik was zwanger van 2 en had al snel een buikje. het ging al vrij vroeg zeer doen bij mij dus ik heb vanaf 3 of 4 maanden al met een voedingskussen geslapen.
ik heb het aan de gyn gevraagd en volgens haar kan het opzich geen kwaad zolang je er zelf geen last van heb.

bij twijfel kan je het altijd even aan je vk/gyn vragen.....

Ik ben het eens. Zo lang het gaat, gaat het. Ik krijg nu buikpijn als ik teveel op mijn buik lig, maar ook ik slaap al met een kussen. Ik weet van de eerste dat je er wel snel aan went om op je zij te slapen.

Het voordeel van met een kussen slapen, is dat je wel redelijk half op je buik kunt slapen, omdat je half op het kussen hangt en je buik dan dus meer ruimte krijgt. Zo heb je toch een beetje het gevoel dat je op je buik ligt. Probeer het maar eens, ik gebruik nu nog een gewoon hoofdkussen, later is een voedingskussen ook fijn.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan