tot hoelaat voeden jullie???

Hoi,

Mijn zoontje is a.s. zaterdag 6 weken en krijgt flesvoeding. 120cc + 4 schepjes.
Dit drinkt hij bijna altijd wel op. En komt ook ongeveer om de 4 uur. Nu ligt het er aan hoelaat hij 's nachts komt, zo tellen we door (4u later zeg maar). Vaak komt het erop neer dat we om 01.00u nog aan het voeden zijn...
Ik heb liever dat we om 00.00u de laatste voeding doen. (Als hij ouder wordt, doe je de laatste voeding toch meestal rond 23.00u?Of heb ik het mis?) Maar ben dan bang dat hij 's ochtends zo vroeg komt omdat hij de nacht nog niet doorslaapt. Toevallig zat er vannacht 5uur tussen, maar meestal komt hij ook 's nachts gewoon om de 4uur...
Hoe gaat dat bij jullie thuis?

En nog een vraag: Wij hebben nu steeds gedaan dat bijvoorbeeld mijn vriend, de voeding van 01.00u deed, en ik die in de nacht, tussen 4 en 5u. Of omgekeerd.
Nu wil mijn vriend voorstellen dat bijvoorbeeld ik de voeding van 01.00u doe én die in de nacht om 4 of 5 uur...
Hoe doen jullie dit?
.

Hoi Linn,

Onze kleine meid krijgt nu 5 x 150 cc + 5 schepjes.
Laatste voeding is rond 23:00, we moeten haar wel wakker maken.
Ze komt dan rond 6:30 voor de volgende voeding.

Om haar te helpen door slapen hebben we de laatste fles toen verhoogd naar 150cc en de eerste, de rest dronk ze toen 120 cc. Maar nu drinkt ze dus alle flesjes 150 cc.

We hebben nu afgesproken dat mn vriend de laaste voeding doe, en ik de eerste. Als ik straks weer ga werken moeten we nog maar weer eens kijken of dit zo blijft.

Wij geven 180 water (luuk is ruim 9 weken) met 6 schepjes en dit hoeft hij niet op te drinken.
Hij krijgt 5 flesjes!
De laatste is idd om 23.00 en dan slaapt hij door tot minimaal 7 uur.

We hebben idd de flesjes steeds een beetje opgeschoven. Meestal gaf ik de vroege fles en mijn vriend de laatste.
Ik vond wel dat als er 2 nachts kwamen dat ik ze deed omdat mijn vriend werkt.
Alleen onze kleine slaapt al sinds dat hij 5 weken is door. Dus wij hebben wel een luxe!!

Ik zou idd het flesje van de avond ietsje eerder geven en dan verhogen naar 150 gewoon ff proberen!

Volgens mij is in dit verhaal ook wel even belangrijk hoe zwaar je zoontje nu is. Het opvoeren van de hoeveelheid voeding hangt hier wel wat mee samen.
Maar hoe dan ook: zolang je zoontje 's nacht na 4 uren alweer aangeeft dat hij honger heeft, zul je daar voorlopig aan moeten toegeven. Op een gegeven moment zal hij je een keer verrassen door wat langer door te slapen en als hij dat volhoudt, kun je de tijden dat je voedt wat gaan aanpassen.
Toen onze dochter ineens wat langer doorsliep, hebben we haar per ongeluk een paar dagen een voeding per dag te weinig gegeven (schaam schaam). Omdat we 6 voedingen toen ineens in 5 moesten gaan versleutelen, heeft ze een poosje 4x 150 en 1x 120 gehad. Die van 120 rond 17.00 omdat ze dan toch wel doorsliep tot we haar rond 21.00 wakker maakten voor de laatste voeding, waarna ze tot een uur of 05.30 de volgende ochtend doorsliep. Inmiddels krijgt ze 5x 150. We zijn hierop overgestapt toen ze wat hongerig begon te worden en haar gewicht zeker rond de 5000 gram zat.

Met dit soort vragen kun je toch ook altijd bij je CB terecht? Succes ermee!

Wij geven Merel om 22.00 de laatste fles.
Zij krijgt ook 5x 120cc + 4schepjes.
En zij slaapt dan ook de nacht door tot ongeveer 05.30
Maar wij doen in de laatste voeding schepjes voeding voor hongerige babies.
Omdat Merel in het begin gewoon teveel voeding kreeg, ben ik daarmee begonnen.
Zij krijgt dus de hele dag 3 schepjes gewone voeding + 1 schepje voor hongerige babies, en de laatste voeding om 22.00 draaien we om.
Dan krijgt ze 3x voor hongerige babies en 1 schep gewone voeding. En vanaf dat moment slaapt ze door.

hallo meiden,

mijn mannetje is bijna 10 weken maar doorslapen ho maar, hij komt overdag om de 3 uur en snachts de eerste ruk maakt hij van 9 tot 3 a 4 uur en dan weer precies om de 3 uur .

hij krijgt 120 cc dus bijna 7 voedingen op de dag heb wel 150 cc geprobeert maar dan gaf hij heel veel terug ..

nog tips om hem wel door te laten slapen ?

Ben vandaag bij cb geweest, hij weegt 4390gram.
Mag op 120cc blijven en de laatste ophogen naar 150cc. Kan wel zijn dat hij dan 5 voedingen gaat drinken. Wilde vanavond ermee beginnen, maar hij heeft vanmiddag erg veel gespuugd/overgegeven. Slaapt al de hele dag veel en nu erg huilen. Geen koorts maar misschien wel wat onder de leden...
Bedankt voor de tips! :)

Terug
Bovenaan