tot hoelaat voeden?

Hoi,

Mijn zoontje is a.s. zaterdag 6 weken en krijgt flesvoeding. 120cc + 4 schepjes.
Dit drinkt hij bijna altijd wel op. En komt ook ongeveer om de 4 uur. Nu ligt het er aan hoelaat hij 's nachts komt, zo tellen we door (4u later zeg maar). Vaak komt het erop neer dat we om 01.00u nog aan het voeden zijn...
Ik heb liever dat we om 00.00u de laatste voeding doen. (Als hij ouder wordt, doe je de laatste voeding toch meestal rond 23.00u?Of heb ik het mis?) Maar ben dan bang dat hij 's ochtends zo vroeg komt omdat hij de nacht nog niet doorslaapt. Toevallig zat er vannacht 5uur tussen, maar meestal komt hij ook 's nachts gewoon om de 4uur...
Hoe gaat dat bij jullie thuis?

En nog een vraag: Wij hebben nu steeds gedaan dat bijvoorbeeld mijn vriend, de voeding van 01.00u deed, en ik die in de nacht, tussen 4 en 5u. Of omgekeerd.
Nu wil mijn vriend voorstellen dat bijvoorbeeld ik de voeding van 01.00u doe én die in de nacht om 4 of 5 uur...
Hoe doen jullie dit?
 
Mijn dochter is inmiddel al weer een half jaar. Ik heb altijd op verzoek gevoed. Dit was overdag elke 4 uur en 's nachts heel erg verschillend. Ik heb dit gewoon zo gelaten en dat werd vanzelf wel op "normale"tijden. Nu rond 22.00uur de laatste voeding en dan om 7 uur weer.
Sinds een week slaapt onze dochter door( jippie!!!!!!)
toen ze 's nachts geen voeding meer kreeg maar wel wakker werd dan deden wij vaak om de nacht( dus de ene nacht ik er telkens uit en de andere nacht mijn man) Het voordeel hiervan vind ik dat je dan toch om de nacht een hele nacht heerlijk kunt slapen. Wij vonden dit beide prettig.
 
Hoi,
Wij deden altijd om 00.00 uur de laatste voeding. Wij lieten ook de dag een beetje afhangen van wanneer hij 's ochtends voor het eerst(of 's nachts) kwam, maar probeerde dan wel een beetje te schuiven zodat hij 's avonds zo rond 20.00 uur een voeding en dan om 00.00 uur weer een voeding had. Dat vonden wij zelf ook wel zo prettig.
Waarom wil je vriend dat jij nu en de late en de nacht voeding doet?
Wij deden ook altijd alles delen. Inderdaad de 1 de late en dan de ander de nachtvoeding. En wie welke voeding deed lieten we afhangen hoe moe we waren en wat voor een diensten we moesten werken(wij werken onregelmatig). Maar als ik er even door heen zat, dan ging ik gewoon na de 20.00 uur voeding kolven en lekker naar bed. Dan deed mijn vriend de late voeding en dan deed ik weer de eerst volgende voeding. Dan had ik weer een uurtje of 7 geslapen en dan kon ik weer tegen. Mijn vriend was altijd echt heel lief, als hij wist dat ik er helemaal door heen zat deed hij soms stiekem de laatste en de nacht voeding en dan was ik weer helemaal bij getankt! Heerlijk was dat. En andersom deed ik dat natuurlijk ook wel eens voor hem. Je moet het toch samen doen en elkaar af en toe helpen, want de eerste maanden is toch best zwaar vonden wij! Maar nu is onze man alweer 13,5 maand en kijken wij terug op een zware maar fantastische tijd. We denken zelfs alweer stiekem aan een tweede kindje... :)
Heel veel sterkte de komende tijd!
Liefs,
Mar
 
O, meid.... wij zorgden er gewoon voor dat we om 11 uur de laatste gaven en dan zagen we wel hoe laat ze 's nachts kwam. we gaven om 11 uur altijd iets meer. Dat kan heus geen kwaad.
Hoe regel je dat zul je je afvragen. Nou met flesvoeding is dat gemakkelijk. Af en toe een halfuur rekken of gewoon wat eerder pakken.
Dus als je om de 4 uur voedt en je niet helemaal utikomt pak je m elke voeding een kwartier eerder of later. dan kun je flink inlopen of uitlopen over een hele dag.

Zeker als ie om de 4 uur komt, kun je die uren makkelijk verplaatsen door m gewoon eerder te pakken. dan heb je de volgende dag al een ander ritme. Even een voorbeeldje van de tijden:

Normaal Nu
9. 00 8. 30
13. 00 12. 00
17. 00 15. 30
21. 00 19. 30
01. 00 23. 00 (iets meer in de fles)
05. 00 04. 00

Probeer een beetje te schipperen met de tijden zodat je zelf wat makkelijker uitkomt. dan heb je je avond ook een beetje terug. Want om 21.00 uur voeden lijkt me geen pretje. Zit je net, kun je weer voeden.
 
wij voeden om de 4 uur om 6.00, 10.00, 14.00, 18.00 en 22.00. s nachts kijken we wanneer ze komt vaak tussen 4 en 5 uur. maar dan proberen we de volgende voeding weer een beetje te rekken naar 10 uur.
zo hebben we dat bij onze oudste ook gedaan en dat ging super.
dan kunnen we zelf ook een redelijke nacht slapen.
 
Bedankt voor de reacties. Ik ga morgen even met het cb overleggen of ik de laatste voeding voor de nacht mag ophogen naar 150cc. Al geeft hij soms nog wel wat terug, dus weet niet of het slim is om die op te hogen???
 
Hey.... gewoon uitproberen dat ophogen... kan geen kwaad. Het cb houdt zich aan allerlei maatstaven en regeltjes... die zullen eerder nee dan ja zeggen.
 
Hoi Linn,

Onze dochter van 6 weken komt 's nachts ook nog 1x. Gezien de leeftijd heel normaal. Ik doe beide voedingen aangezien ik de borstgeef en mijn man de andere dag moet gaan werken. Het vershonen doe ik ook beide keren. Wanneer ik weer ga beginnen met werken wordt het een ander verhaal, dan zullen we de taken meer gaan verdelen. Overigens heb ik een cb die meedenkt en me geen regeltjes opdringt, bespreken kan dus geen kwaad.
suc6.

gr. Henny
 
Terug
Bovenaan