Tot hoelang mutsje buiten?

Ik zou buiten nog een dun mutsje gebruiken, wind is soms nog koud.. mijn zoontje is bijna 5 mnd en doe hem nog regelmatig een mutsje op. Zeker in de draagzak, piept zn hoofdje er zo boven uit ;-)

Gewoon altijd één meenemen!

In de wagen deden we het al snel niet meer. Ook rond die 2 weken. Ligt wel aan de situatie. Mijn dochter kon al snel haar warmte goed regelen. Ik wandel ook in de loop van de ochtend en in de middag en ik woon in het zuiden waar het nu lekker weer is rond die tijd. Ik heb haar wel in een wikkeldoek liggen en soms een extra deken erop. Verder doe ik de kap van de wagen omhoog en doe ik het luifeltje omlaag zodat ze wind niet goed in de wagen kan. Ik gebruik geen jasje of dik vestje, en niet dat ding dat je vastritst om de wagen af te dekken. Ze heeft het altijd lekker warm.

Oh in de draagdoek gebruik ik de doek zelf om haar hoofdje af te dekken en ik heb van de oudste een draagvest waar ook een soort kapuchongedeelte in zit. Als het erg zonnig is ga ik een zonnehoedje en zonnebrand gebruiken. Maar ik ben nog niet in die situatie gekomen.

Onze kraamzorg gaf als vuistregel wanneer ze zelf haar temp goed kan houden en weer boven geboortegewicht is. En dat geldt dat vooral voor in de kinderwagen ja, als haar hoofdje in bv draagzak in de wind zit, zou ik nog steeds een mutsje doen. Afhankelijk van hoeveel haar ze heeft ;)

In de wagen hangt er vanaf hoe warm/koud het is. En of het waait. Maar in de draagzak heb ik hem meestal nog wel op omdat ze een redelijk kaal hoofdje heeft. En dat lijkt mij dan toch fris. Maar als het dalijk echt warm wordt dat we zonder jas kunnen lopen dan niet meer.

Mijn dochter had vanaf de geboorte heel veel haar. Ze is 28dec. geboren waardoor we de eerste weken haar wel een mutsje hebben op geven. Toen de wind wat minder koud was/ toen ik het zelf warmer kreeg met een jas aan, zijn we hiermee gestopt.

Terug
Bovenaan