Tot hoelang werkten jullie door??

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ben erg benieuwd of iedereen tot eind heeft door gewerkt!
En wanneer je eerder stopte waarom? En wat voor werk deed je?

Liefs Jarieke

Hoi Jarieke,

Bij mijn 1e zwangerschap en nu ook bij de 2e werk ik t/m de 34e week. Ik heb het de eerste keer echt nodig gehad en nu al helemaal. Dus ik heb nu 6 weken van tevoren en 16 weken daarna omdat ik nog zoveel uren heb staan en nu mooi alles na mijn verlof kan opnemen, Heerlijk, verheug me er echt op.

Groetjes Lotje

ik heb doorgewerkt tot 36 weken. Had nergens last van (behalve mn buik die in de weg zat met mn bureau), dus waarom niet?

Die weken voor de bevalling dacht ik al niet door te komen van verveling. Vond dat heeeeerlijk, niets doen als je er geen zin in hebt...
En de weken na je bevalling vliegen voorbij... wel zo prettig om er dus in ieder geval 2 extra te hebben!
Vond ik tenminste.

hoi hoi
ik werkte tot afgelopen maandag ik was toen precies 38 weken...ik ben zelfstandige ...en ik ben gestopt omdat er morgen een keizersnede staat gepland...
zoalng je je goed voelt kan het toch?
groetjes sandra

Bij mijn eerste werkte ik als arts in een ziekenhuis, 50 uur in de week. Dat is echt geen combi met zwangerschap. Ik heb veel kwaaltjes gehad, en vanaf week 20 toenemende pijn in rug, bekken, maagzuur en forse vermoeidheid. Ik wilde niet zeuren dus ben te lang door blijven bikkelen totdat het echt niet meer ging. Toen ben ik binnen enkele weken voor 100% in ziektewet geraakt, mn vanwege heftige pijnen. Ik kon nauwelijks meer lopen... Toen was ik ongeveer 28 weken. Daarna was het nog een erg lange zit naar 41+3 wkn... (bleh, wat een verveling!)

Nu bij de tweede stop ik 6 weken voor de uitgerekende datum. Ik kan me niet voorstellen dat ik me zo goed voel dat ik tot 36 weken doorga! Ik verwacht dat maagzuur, rug en bekkenpijn weer terugkomen en tot nu toe is ook deze zwangerschap zwaar. Maar ik heb nu een rustige baan, waarin ik veel minder hoef te staan en lopen, veel minder stress en maar 24 uur in de week, dus ik hoop dat ik het nu wel tot 34 weken volhoud!

Zo zie je maar dat het erg kan verschillen...

Groetjes, Karin
11+3 wkn

Bij de eerste ben ik gestopt met werken rond 32 weken, had last van kwaaltjes en stress. Het ging niet meer. ( ben uiteidelijk bevallen met 41 weken).

Nu ben ik gestopt met 36 weken. Idd buik en bureau zaten in de weg, haha.. maar verder goed te doen. Heb een drukke kantoor baan, waar ik ook veel voor moet opstaan en lopen. Maar het ging goed, dus waarom niet...

Succes!

Ik heb gewerkt tot een dag voor mijn ingeleide bevalling en twee weken bijgekomen en weer begonnen met werken, ik ben zelfstandige dus geen keuze maar aan de andere kant moet ik er ook niet aan denken om wekenlang thuis te zitten bij een eerste (bij een tweede denk ik wel)

Hoi

Leuk om de reacties te lezen!
Ik werk zelf als verpleegkundige in de thuiszorg, en hoop ook tot 6 weken voor de uitgerekende dag door te werken! We zullen wel zien hoe het gaat!

Liefs Jarieke

Terug
Bovenaan