Tot hoeveel weken kan je kindje draaien....

Hallo,
Vroeg me af tot hoeveel weken een kindje eigenlijk nog kan draaien.
En dan in het bijzonder eigenlijk tweelingen, maar dat weet niemand denk ik.
Bij mij liggen ze namelijk al 4 weken hetzelfde en moet met 37 weken ingeleid worden. Hoop eigenlijk dat ze zo blijven liggen en dat de laagste baby in gaat dalen straks.
Maar hoor ook wel eens dat een baby de dag voor de bevalling ofzo nog is gedraaid....
Weet iemand hier meer van?
Groetjes Loes

Hoi Loes,

Ik ben ook zwanger van een tweeling. Hoe gaat het verders bij jou? Is het één-eiïg of 2?
Ik heb gelezen dat ze kunnen draaien tot de 32 weken.
Bij mijn is het 2 eiïg. Maar ze liggen eigenlijk altijd hetzelfde. Ze liggen ook met de hoofdjes naar beneden dus dat is fijn.

Waarom moet jij eigenlijk worden ingeleid?

Groetjes Susanne

Hi,

Ik weet niet hoe het zit met tweelingen, maar toen ik zwanger was van mijn eerste is die in de 36ste week nog gedraaid. Hij lag in stuit en toen ik in het ziekenhuis kwam om hem te laten draaien was hij op het nippertje zelf nog gedraaid. Gelukkig maar, want dat draaien schijnt geen pretje te zijn.....

Groetjes en succes,
Willemijn.

quote: Suuske1976 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-10-2008 18:35:01'));

Hoi Loes,

Ik ben ook zwanger van een tweeling. Hoe gaat het verders bij jou? Is het één-eiïg of 2?
Ik heb gelezen dat ze kunnen draaien tot de 32 weken.
Bij mijn is het 2 eiïg. Maar ze liggen eigenlijk altijd hetzelfde. Ze liggen ook met de hoofdjes naar beneden dus dat is fijn.

Waarom moet jij eigenlijk worden ingeleid?

Groetjes Susanne

Hoi Susanne,
Bij mij is het een eeneiige tweeling en ze delen elkaars bloed, ik heb daarom kans op het ttssyndroom. Vandaar dat ik (om risico's te voorkomen) met 37 weken word ingeleid. Het grootste gevaar is nu alweer geweken, maar toch willen ze dan met 37 weken halen. Omdat ze dan toch al alles hebben en kan functioneren, is het beter dat ze "buiten" verder groeien.
Bij mij ligt de rechtse nu steeds naar beneden met het hoofd en de linkse in stuit. Maar de rechtse ligt lager. Mochten ze zo blijven liggen  komt de tweede waarschijnlijk in stuit. Maar als er al 1 uit is blijkt dat geen probleem, al heb ik het liever niet!!
Heb je al alles geregeld, gekocht en dergelijke??
Ik moet de geboortekaartjes nog uitzoeken en daar ben ik al weken naar aan het zoeken, echt lastig voor een tweeling!!
Groetjes Loes

Hoi Loes,

Wel spannend bij jullie dus! Hoever ben je nu? Idd als de 1e maar met het hoofdje naar beneden ligt is het goed. Dan gaat de 2e meestal vanzelf goed. Zei de gyn bij ons ook. Voel jij de 1 ook meer dan de ander? Ben altijd blij als ik ze iedere dag allebei even gevoeld heb, dan heb ik weer een gerust gevoel!  De rechtste is altijd lekker beweeglijk. De linkse ligt veel dieper dus die voel ik wat minder heftig en minder vaak. Verder waren ze goed op gewicht zoals ze dat meten.

We hebben bijna alles in huis. Kamertje komt pas de 1e week van nov. omdat we eind okt. gaan verhuizen en dan ben ik 32 weken. Moet nog wel dekentjes voor de wiegjes hebben! En aankleedkussen, badje, accesoires. Maja, dat heb je zo gekocht.
Zijn het jullie eerste kindjes? Voor ons wel. Superleuk en superspannend!

Wij hebben de geboortekaartjes vorige week definitief besteld. Deze kaartjes sprongen er voor ons echt uit  www.trendygeboortekaartjes.nl
Ik wilde een echte vrolijke kinderkaart.

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan