tot wanneer dagelijks uitkoken

A

Anoniem

Guest
Nog even een vraagje? In mijn kraamboek staat dat je de eerste weken dagelijks de flesjes etc uitkookt maar tot hoelang blijf je dat doen? Of zijn daar de meningen over verdeeld? Ik vind het geen belasting (nou ja meestal niet) want heb zo'n magnetron uitkoker en dat gaat dus redelijk vanzelf. Maar goed wie weet het??

Groetjes Belle

Ik doe het om de dag. Maar ik spoel een flesje na gebruik wel af onder de hete kraan (bij ons 80 graden). Om de dag omspoelen deed ik al toen Navara 4 weken was. Er zijn zelfs kraamverzorgende die vanaf de geboorte eens in de week adviseren, maar dat vindt ik zelf wel erg weinig!

groetjes Petra

De regeltjes zijn elke keer weer anders. Twee jaar geleden moest je het nog heel keurig uitkoken en afgekoelt gekookt water gebruiken. En nu hoeft dat niet meer.

Ik kook de flesjes dus niet uit. De eerste 2 weken heb ik ze nog in de magnetron 'gestoomd' en daarna niet meer. Ik was ze gewoon af. En ik gebruik ook gewoon kraanwater voor het maken van de flesjes. Het water hier (Zeeland) is niet zo hard, dus volgens de kraamverzorgster en verloskunidge is het geen probleem. Ook geen gedoe als je ergens naar toe gaat.

Groetjes,
Nelly.

uitkoken doe ik ook niet dagelijks meer.
Senna is nu 7 weken en sinds 2 weken spoel ik de flesjes natuurlijk altijd goed af na gebruik en meestal met zeepsop,  maar kook ik ze 3 a 4 keer per week uit.
dat tesamen met de flesjes en tuitbekers van de andere 2 dames.
ik denk dat ze er ook wel wat meer weerstand van krijgen dan dat alles helemaal steriel schoon blijft. in het begin spoelde ik ook de fopspeen steeds af als 1 van de zussen hem weer eens in handen had maar daar word ik ook makkelijker in.

liefs Jenny (Senna 13-10-2008)

Hey,

Ik doe het nu nog steeds dagelijks. Maar meer omdat Jenthe nu zo verkouden is dat ik die dingen toch nog even blijf handhaven. Maar het komt ook wel eens een dag voor dat ik het even niet doe.

Claudia (Jenthe, 6 ½ weken)

Hey Nelly,

Je schrijft dat je gewoon kraanwater gebruikt en dat dit makkelijk is onderweg (ofzoiets) .... maarrruh ... hoe warm je je flesje dan op?

Ik ben d'r geloof ik nog niet zo handig in ;-)

Groetjes,
Anne

hoi hoi,

bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik nog wel vrij veel blijf uitkoken.
Kunnen spenen ook in de vaatwasser? Had op borstvoedingsforum gezien dat de flesjes ook in de vw kunnen maar niks gezien over de spenen.

groetjes   Belle

Ik gooi de flesjes + de spenen in de vaatwasser . Kan tegenwoordig echt geen kwaad meer hoor. Ik heb trouwens geen deo in de vaatwasser.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan