tot wanneer de flessen koken en tot waneer de boer laten?

hallo heb baby van 4 maanden iedereen kenmij denk ik maar ik wil vragen tot hoeveel keer koken jullie de flessen uit ik kook elke dag 3 minuten?

tot welke leeftijd moet het uitgekookt worden en tot welke leeftijd moet je boertjes laten?

groetjes adama
dankjullie voor reacties

Hoi,

Flessen/spenen uitkoken heb ik nooit gedaan, (alleen de eerste keer voor gebruik.)
Dit is het nieuwe protocol volgens mijn kraamverzorgende.
Tot wanneer je ze een boertje moet laten zou ik niet weten.

Groet
Sanne

Voorheen zei men uitkoken tot 3 maanden, dat heb ik dan ook altijd aangehouden. Boertjes laten tot het niet meer nodig is denk ik. Mijn zoontje heeft nooit geboerd, mijn dochter halverwege de voeding en daarna. Andere kinderen, andere behoeftes.

Hi Adema,

Bij mij zei de kraamzorg dat ik niet hoefde uit te koken als ik de fles en speen in ieder geval 1x per dag in de afwasmachine deed. De rest van de dag spoelde ik hem gewoon met koud water uit. Als je geen afwasmachine hebt moet je wel 1x per dag uitkoken en dan tot een week of 8 dacht ik. Het verschilt nog wel eens per CB of kraamverzorgster.
Die van mij zei dat kindjes ook weerstand moeten opbouwen dus het moet ook niet altijd te schoon zijn, dan is afwassen gewoon voldoende.

Boertjes laten doe ik nu niet meer  bewust  (mijn ventje is nu 14 maanden) Zodra hij rechtop ging zitten ging dit eigenlijk vanzelf:  als de fles leeg  was en hij ging zitten kwamen de boertjes vanzelf....  Of als  hij lekker even over je  schouder ging liggen hoofdje in je nek...Gezellig knuffelen!

Hij laat nu nog wel regelmatig boertjes als hij gaat zitten na de fles. Eerder nam ik hem op de arm om hem naar bed te brengen en kwam er halverwege de trap nog wel eens een boertje. En misschien hoeft jou kindje niet zoveel boertjes, als er verder geen krampjes of iets dergelijks zijn? Het is geen plicht dat ze een boertje moeten laten hoor!

Succes ermee,

Groetjes Saskia

onze dochter is in t ziekenhuis geboren en heeft daar 2 weken gelegen daar moest ik elke zelf mee genomen fles na gebruik uitkoken.
Na die twee weken dus thuis heb ik nooit meer flessen uitgekookt.
Ze gingen na elk gebruik in de vaatwasser 70 graden dus.
En wat betreft boeren dat heeft ze ook nooit gedaan als wij dat tussen door lieten doen stopte ze met drinken en weigerde de fles.Dus in 1x doortappen.

Terug
Bovenaan