Tot wanneer hadden jullie last van misselijkheid?

Wanneer stopten jullie misselijkheid? Ben nu 7 weken zwanger en sinds 1,5 week misselijk en af en toe overgeven. Nu heb ik gehoord dat het soms 2 a 3 weken heftig is en als je lichaam iets minder hard hoeft te werken vanaf 9 a 10 weken, dat het dan minder wordt.

Wie heeft hier ervaring mee en zo niet, wanneer stopte het bij jou?
 
Ja, ik heb ook vaak gehoord dat je tussen week 9 en 12 op een soort plateau komt van hormonen en dat de misselijkheid dan minder wordt. Ik mocht er echter tot 18 weken van 'genieten' bij mijn vorige zwangerschap, en met 5 weken begon het bij mij. Hopelijk duurt het bij jou minder lang. ;)
 
Dat had ik ook gehoord ja. Maar bij rondvraag om me heen stopte het bij vrijwel iedereen wel wat later. Ook bij mezelf werd het vanaf 12 weken weer echt minder. Wel heb ik emesafene geslikt. Bij mij hielp dat het scherpe randje eraf te halen, waardoor ik net aan niet meer hoefde te spugen en wel een paar dingen kon eten. Het ging er niet van over. 
 
Het is zo verschillend. Ze zeggen inderdaad dat je piek tussen 9-11 weken ligt.
Ik ben zelf nu 10 weken en een paar dagen zwanger, en heb vanaf week 6 geen hap door mijn keel kunnen krijgen met soms overgeven erbij.
Eergisteren en gister leek het prima te gaan.. vandaag, tegen de middag viel er ineens weer een enorme blok op mijn maag en voel ik me belabberd.

Ik hoop dat je je snel beter voelt!
 
Bij mij duurde het bij mijn eerste zwangerschap t/m 18 weken en nu bijna 17 weken zwanger van de 2e en ook nog volop last van de misselijkheid. Ik neem er ook emesafene voor en dat haalt inderdaad de scherpe randjes vanaf. 
Ik hoop inderdaad voor je dat je er minder lang last van hebt!
 
Oh, het is zo ontzettend vervelend hè?! Mij hield het helaas ook lang aan. Ook wel tegen de 20 weken aan dat het over was volgens mij. En van die vlagen van misselijkheid nog als ik er moe was ofzo, dat was wel tot bijna einde zwangerschap volgens mij. Maar dat was wel te doen.
Hoop echt dat het bij jou kort duurt! 
 
Terug
Bovenaan