tot wanneer in babybedje?

Voor de meer ervaren moeders onder ons, hoe hebben jullie bij een tweed kindje het aangepakt. We twijfelen heel erg of we ons oudere kindje (bij de geboorte van de volgende  20 maanden) in zijn bedje laten of al naar een groot bed doen. Omdat we dat niet samen willen laten vallen met de geboorte willen we dat dan uiterlijk met 18 maanden doen. Lastig hoor. natuurlijk is hetgoedkoper omdat  de volgende  dan naar zijn bedje kan, aarhij lijkt me nog zo klein. (loopt wel al vanaf 12 maanden e kan bv goed zelf de bank op en af) wat zou een goede leeftijd zijn?
groetjes

Hoi,

Onze oudste dochter was ook 20 maanden toen de 2e geboren werd. Ik kreeg voor die tijd al erg last van mijn rug en kon haar niet meer uit het bedje tillen. Zij is dus met 17maanden al in het gewone bedje gaan slapen. We hebben er zo'n anti-val latje voor. En eigenlijk ging het vanaf het begin wel goed, af en toe kroop ze als je haar erin legde gelijk weer uit, maar dan moest ze als 'straf' in het campingbedje slapen, wat wij dan het babybedje noemden. Dat vond ze natuurlijk helemaal niet leuk, dus dat heeft ze maar heel af en toe gedaan.

Verder is het misschien een idee om de baby tijdelijk in een geleend wiegje legt, zo kun je het even uistellen...
Succes met de keuze

Hoihoi,

onze dochter slaapt sinds 21maanden niet meer in haar ledikantje, maar in een groot bed (90x200).
Nooit een hekje ernaast gehad ofzo... en ze is er nooit zomaar uitgekomen en ook maar 1x uitgevallen... en dat was in het begin, toen ik er voor de zekerheid nog het matrasje van het campingbed naast legde.

je kan uit bed vallen voorkomen door het dekbed aan de open kant goed in te stoppen... of een bed kopen met 1 hoge kant en die dan in eerste instantie aan de buitenkant zetten ipv teven de muur...

Bij ons is het heel goed gegaan altijd... ze roept nu nog steeds  braaf vanuit haar bed als ze  wakker is!

Succes!  

Hoi,

Onze oudste hebben we ook met een maand of 17 over gedaan naar een ander bed. Hij kreeg toen een nieuwe kamer, de babykamer bleef nl. babykamer. Het is in het begin even lastig omdat hij de vrijheid voelde: hij kon uit bed wanneer hij wilde, maar daar was de nieuwigheid snel vanaf. Hij had zo'n meegroeibedje van ikea en dat is niet veel groter dan een ledikant en dan een hekje erlangs zodat hij er niet uit zo vallen.

groetjes, keesje

Mijn zoon is 17 maanden als de tweede komt, maar gaat nog niet naar een groot bed. Heb er voor gekozen om hem zn eigen bed te laten houden. Er veranderd al genoeg. Daarnaast is het geen beste slaper (elke nacht wakker en slaapt moeilijk in!) dus we willen het hem niet moeilijker maken!

Hallo anouck,

Onze dochter is net anderhalf en nummer 2 is er binnen nu en 2 weken ( was zaterdag uitgeteld). Ons dochtertje ligt nog steeds in haar ledikantje en ik heb via marktplaats voor 100 euro een hele complete babykamer gekocht. Dit ook met het idee dat ik het wel erg makkelijk vind dat op alle twee de kamertjes een comode staat. En zoals al eerder gezegd is: ik vind dat er genoeg veranderd voor haar, dus laat maar lekker in haar eigen bedje liggen. Ik denk ook niet dat ze al in een groot bed (of meegroeibedje) kan omdat ze heel veel draaid in haar slaap en ik hoor d'r vaak genoeg tegen de spijltjes aanrollen. Met een groot bed rolt ze er dus uit.
Veel succes met je zwangerschap.

Groetjes

Lotte zal ongeveer 2 jaar en 2 maanden zijn als de volgende komt. Ze is erg klein en kan waarschijnlijk tot aan haar 4e jaar nog in haar ledikantje. Wij hebben een tweede ledikantje bij de Ikea gekocht (maar 89 euro). Bij dit ledikantje kan een van de zijkanten er uit.

Als wij denken dat ze er aan toe is, wisselen we de ledikantjes gewoon om en krijgt Lotte het 'nieuwe' ledikantje zonder zijkant. En als ze dan naar een groot bed gaat, kan onze zoon weer in dit ledikantje tot hij aan een groot bed toe is. Leek mij een goeie oplossing.

Groetjes, Marisa

hoi hoi,

ik heb ooit eens gelezen dat wanneer een kindje zelf heel goed een bank of stoel op en af kan klimmen er overgestapt kan worden naar een peuterbedje uiteraard met anti val lat!!

zo hebben we bij mij zoontje met 16 a 17 mnd een peuterbed aangeschaft!!

en het is supergoed gegaan!!!

liefs mamsy

Terug
Bovenaan