tot wanneer in de box

hallo medemama's

wij gaan binnenkort verhuizen, en met het indelen van de nieuwe woonkamer kwam ik er weer achter wat een groot ding die box eigenlijk is. ik vroeg me dus af of de box in het nieuwe huis ook een plekje moet hebben.

Mijn zoontje is nu 7,5 maand. ( als we verhuizen is hij 9 maanden).

Tot wanneer hebben jullie je kleintjes in de box gedaan. Hij vind het nu nog wel leuk
alvast bedankt

Amanda

Hoi Amanda,

Spannend en heerlijk, zo'n verhuizing!
Gelukkig duurt het nog eventjes.

Onze zoon is nu 21 maanden. Hij zit nu al 2/3 maanden niet meer in de box. Ik zat er laatst over na te denken om hem uit de kamer te halen. Maarrrr, onze zoon is nogal ondernemend. Vooral boeken in de kast vindt hij erg interessant en haalt ze er graag uit. Als ik hem verbaal corrigeer, dan heeft dit nog onvoldoende effect. Gewoonweg omdat hij mijn reactie reuze interessant vindt. Daarom heb ik de box nu nog in de kamer, maar dan als een soort strafplek. Ik kan hem hier nu voor gebruiken omdat hij niet meer voor het plezier in de box gaat. De combinatie box voor plezier én straf zie ik zelf namelijk niet zitten.
Ik ben bang dat je de box nog in de nieuwe huiskamer zal neerzetten. Het is voor je kind een prettige plek én voor jou prettig zodat je even de handen vrij hebt.
Groetjes!

Een box is vooral erg handig als je kindje gaat kruipen of lopen. Het is dan namelijk vooral een plek waar je hem kan laten spelen, zonder dat hij aan dingen komt, waar hij niet aan mag zitten.
Ook als je geen losse spullen hebt in de kamer dan nog kan hij zich flink bezeren als hij bijvoorbeeld tegen de tafel valt. Dus voorlopig ben ik toch bang dat je dat grote logge ding moeilijk kan missen.

Even een tegengeluid: het kan ook prima anders! Met ongeveer 8,5 maand leerde mijn zoontje kruipen, toen vond hij de box helemaal niet leuk meer. Volgens mij voelde hij zich heel erg opgesloten en beperkt in de box, net op het moment dat hij eigenlijk de wereld wilde gaan ontdekken. Wij hebben de box toen dus de kamer uit gedaan.
We hebben wel het boxkleed in een hoekje op de grond neergelegd zodat hij nog wel zijn eigen speelplekje had.

Ik denk dus dat je prima zonder box kan als je kindje 9 maanden is. Houd er wel rekening mee dat je beter moet opletten zonder box. Hij moet natuurlijk geen dingen doen die niet mogen of gevaarlijk zijn...

Groetjes,
Helena

quote: amanda schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-05-2006 12:38:21'));

hallo medemama's

wij gaan binnenkort verhuizen, en met het indelen van de nieuwe woonkamer kwam ik er weer achter wat een groot ding die box eigenlijk is. ik vroeg me dus af of de box in het nieuwe huis ook een plekje moet hebben.

Mijn zoontje is nu 7,5 maand. ( als we verhuizen is hij 9 maanden).

Tot wanneer hebben jullie je kleintjes in de box gedaan. Hij vind het nu nog wel leuk
alvast bedankt

Amanda

Hoi Amanda,

Mijn zoontje is 18 maanden en speelt nog regelmatig in de box. Het is echt zijn plekje, hij vindt het nog steeds leuk om erin te spelen. En het is ook makkelijk, want je hebt dan toch even je handen vrij. Maar hij heeft ook dagen dat hij het snel zat is in de box.
Ik denk dat je goed naar je zoontje moet kijken. Als hij nog met veel plezier in de box speelt, zou ik deze zeker in je nieuwe woonkamer neerzetten. Het is voor de kinderen ook een heel veilig plekje. En als je merkt dat hij er niet meer in wilt spelen, pas dan zou ik de box weghalen. Het is inderdaad een groot ding in de kamer, maar toch heb je er zelf ook veel plezier van. Want je hebt zelf je handen vrij als hij erin zit en dat is toch wel makkelijk vind ik!!

Succes met de verhuizing!!

Groetjes Betty

Hoi,

Wij hebben afgelopen weekend de box opgeruimd. Onze dochter is nu 21 maanden. Thuis zat ze er niet zo heel veel meer in maar bij de gastouder nog wel. Soms kon het haar wel veel rust geven met wat drinken en een soepstengel. Ze sjouwen de hele dag en dan is even het rustmoment.
Vorig jaar hebben we bij de kringloop zelfs een extra box op wieltjes gekocht voor buiten. Als ze nog niet lopen (of wel) dan kunnen ze heerlijk onder de parasol in de box de wereld buiten  verkennen. En jij lekker boekie lezen!
Succes.

ik denk dat de box zeker na de verhuising een vertrouwd plekje voor je zoon kan zijn.
en voor jouw handig als je de verhuisdozen aan het uitpakken bent.
mijn dochter is nu 14 maanden en zit nog regelmatig in de box, ze vindt het leuk maar aangezien we aan het water wonen is het voor ons ook  prettig dat je ook wel eens (bijvoorbeeld)  de krant kan lezen zonder de hele tijd achter onze dochter aan te lopen. bij ons blijft de box nog zeker tot de winter staan.
succes met de verhuising.

Terug
Bovenaan