Tot wanneer mag je je buikspieren trainen?

Ik sport regelmatig en ben ook van plan om dat nog zo lang mogelijk vol te houden tijdens mijn zwangerschap. Nu vraag ik me af (zit nu in mijn dertiende week) hoe lang ik kan doorgaan met het trainen van mijn buikspieren. Ik neem aan dat je daar op een gegeven moment mee moet stoppen wil die kleine een beetje ruimte krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Soms lees je op het internet dat je beter kunt stoppen met de rechte buikspieren en alleen nog de schuine moet trainen. Ik sport zelf 3x in de week en ga gewoon door met het trainen van beide, totdat het niet fijn meer voelt. De sporters om mij heen en ook mijn verloskundige geven aan dat je dat seintje echt wel krijgt. Die buik gaat nl gewoon in de weg zitten.

Moet ik er wel bij vertellen dat ik geen sixpack heb ofzo. Het nadeel van keihard getrainde spieren is dat je meer rekpijn of bandenpijn kan krijgen tegen de tijd dat je kindje echt hard gaat groeien. Ik ben daar echter niet bang voor op het niveau dat ik sport...Gewoon lekker doorsporten = goed voor de baby! (Maar ken de grenzen van je lichaam, zoals mijn vk zei...) Succes!

Ik heb altijd begrepen dat je op eeen gegeven moment moet stoppen met buikspieroefeningen. De buikspieren moeten meerekken en dat kan niet goed bij sterke buikspeiren. De baby krijgt dan te weinig ruimte.

Na vier maanden mag je je buikspieren niet meer trainen volgens mijn zwangerschaps boek. Ik ben nu ruim 15 weken en het voelt niet prettig meer, dus ik ben er mee gestopt.

Hallo,

Na hoeveel weken weet ik niet precies, maar volgens mij is het slim om te stoppen op het moment dat je het weet (de rechte buikspieren dan) Een vriendin van mij kreeg op haar kop van de vk, als je buik nl gaat groeien kunnen je buikspieren scheuren als ze te stevig zijn (en zij was echt geen topsporter, deed gewoon elke dag thuis wat oefeningen) Zij voelde ook niet dat het niet prettig was ofzo.

Ik zou het aan je eigen vk vragen...

groeten van juni mamakim

Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels is mijn buik een stuk verder naar voren gekomen en rechte buikspieroefeningen zijn nu echt niet meer fijn om te doen, ik doe alleen nog maar m'n schuine. Uiteindelijk geeft je lichaam het toch zelf aan blijkt wel...

Terug
Bovenaan