tot wanneer melk in fles geven ?

<p>Mijn dreumes van 17.5 maanden is sinds paar weken maar weinig haar melk drinken. ik geef nog opvolgmelk uit fles. 2x per dag, in de ochtend en in de avond, 150/5 schepjes. van morgen heeft ze maar 70cc gedronken, gewone melk of haar opvolgmelk uit rietjes beker of gewone beker drinkt ze maar paar slokjes. als ze maar weinig melk gedronken in de ochtend. geef ik haar in de middag bordje havermout van rond 170cc gewone melk met stukjes fruit er na, die eet ze op. ontbijt krijgt ze meestal crackers of omelet met stukjes fruit, geen brood eter hier. avond eten eet ze redelijk, ze krijgt nog af en toe potje, water uit rietjes beker drinkt ze rond 200 tot 300cc per dag.</p><p>is die melk uit fles hier nog steeds belangrijk ? of kan ik stoppen ?</p>
 
Zodra mijn zoontje 1 was eigelijk gelijk al gestopt met fles. Heb toen de pot voeding opgemaakt dus misschien heeft hij nog maandje een fles gehad maar toen gewoon volledig met ons meegegeten. Had altijd wel een extra prakje over diende vriezer in ging als wij soep of pizza of iets willen eten wat nog niet zo geschikt is voor een kind. Maar vanaf 1 jaar is melk niet meer zo belangrijk. Hij krijgt hier wel zon 200 tot 300 ml halfvolle melk.
 
Hier ook met 1 jaar gestopt en toen over gegaan op gewone volle melk. Daar ook mee gestopt, omdat hij in de nachten zo bleef hoesten. Krijgt nu ongeveer 280ml melk door de havermout in de ochtend en na het avondeten een bordje volle yoghurt of volle kwark. 
Opvolgmelk is alleen maar commercieel en er zitten een hoop ongezonde toevoegingen in. Lekker mee stoppen dus! Mijn dreumes is ook 17,5 maand en kerngezond! 
Als ze per dag maar ca. 300ml melkproducten binnen krijgen, dat is niet alleen melk, maar dus ook dingen als kaas, yoghurt en roomboter
 
Vanaf 1 jaar mogen ze ook gewone melk. Mag zowel volle melk als halfvol zijn.

Hier ben ik ook gestopt met kunstvoeding toen hij 1 jaar was. Nog wel t pak opgemaakt maar ik mengde het dan al met koeienmelk zodat hij wel aan de smaak ging wennen.

Probeer het eens uit of ze die melk al wil of meng het anders.
Houd er rekening mee dat kinderen maar 300ml zuivel per dag nodig hebben.
Hier geef ik dus sochtends en savonds een beker van 150ml melk.
 
Wij zijn ook met 1 jaar gestopt en overgegaan op normale melk. Ons zoontje (bijna 16 maanden) krijgt ‘s ochtends 150ml halfvolle melk (rietjesbeker) en ‘s avonds een flink bakje Griekse Yoghurt. Voor de rest alleen water. Opvolgmelk is inderdaad alleen commercieel en kost in verhouding veel geld.
 
Je kan idd direct met 1 jaar stoppen.
Mijn dochter accepteerde dat niet, dus net 12 maanden gestopt met de middagfles, met 14 maanden met de ochtendfles. Ze is nu 16 maanden en krijgt alleen nog de avondfles, 120cc. Hier vraagt ze echt nog om.

Maar dat is maar 1 klein flesje en dat vind ik prima, ik zie wel wanneer ze die zelf laat vallen.

Als jouw kindje het zelf aangeeft, is het duidelijk he! Dan heeft ze het niet meer nodig. Lekker mee stoppen, sowieso in de ochtend. Dat is met 17.5 maand eigenlijk echt niet meer nodig... gewoon brood, havermout, kwark etc geven!
 
En wat je kindje erbij drinkt is ruim voldoende hoor, 300cc! Dat drinkt ze hier echt niet. Je kindje kan prima zelf aangeven of dorst heeft en dan gaat ze écht wel drinken hoor. Ze drogen zichzelf heus niet uit ;)
Vaak drinkt mn dochter in de ochtend ook maar een paar slokjes, maar na het middagslaapje drinkt ze dan ineens een halve beker. Ze regelen dat écht zelf wel!
 
Mijn dochter wilde vanaf 10 maanden al geen fles meer haha.
Ze krijgt gewoon 2x per dag een bekertje (soja) melk. Soms drinkt ze dit wel, soms een paar slokken. Let op dat 300 ml zuivel per dag de max is. 
Zeker stoppen met de fles!! Voor de mondmotoriek is dit ook veel beter. En melk bevat ook relatief veel suiker. Het is niet zoals het begin dat je kind hier zijn voedingswaarde uit haalt. 
 
Terug
Bovenaan