tot wanneer rijstebloem door laatste voeding?

Hallo medemoeders,
Wij hebben een dochter van 7 maanden en ze krijgt nog steeds rijstebloem door de laatste fles. Hier zijn we mee begonnen toen ze ongeveer drie maanden was zodat ze de nachten zou doorslapen. Nu krijgt ze echter nog steeds rijstebloem, maar wanneer kan ik hiermee stoppen en ze zou ze het dan redden tot de andere ochtend met alleen opvolgmelk? Ze krijgt nu nog 3 flessen en groente en fruit. Ik wilde eigenlijk stoppen met rijstebloem als dit pak op was en dan 's ochtends pap gaan geven. Ze heeft vandaag voor het eerst een halve boterham gegeten en wat opvolgmelk. De laatste voeding krijgt ze nu tussen 21.00-22.00 uur. Graag jullie adviezen/reacties.
Groetjes Daantje (mama van Michelle)
 
wat je misschien kan proberen is steeds een stapje minder te proberen.
als je bijv. nu 4 schepjes pap gebruikt om dan een paar dagen a een week 3 scheppen te doen enzo.enzo.totdat ze alleen nog maar opvolgmelk heeft.
zo kan je zien hoe ze erop reageert.

succes

sandra
 
Hoi Daantje,

Mijn dochter is nu 10 maanden en krijgt sinds een week geen laatste fles meer voor het slapengaan maar tot die tijd heb ik nog steeds Rijstebloem door haar laatste voeding gedaan, ik was wel aan het afbouwen en zat nu op 2 schepjes Rijstebloem, maar als ze er nog lekker op doorslaapt, waarom zal je dan al stoppen, ze geven zelf wel aan wanneer ze niet meer willen, tenminste bij mij was dat zo, ze liet duidelijk merken dat ze de laatste fles om 19.00 uur niet meer wilde, deed zelf de dop erop en na een paar dagen van de volle fles weer mee naar beneden nemen, zijn we er maar mee gestopt en tot nu toe gaat dit prima, ze slaapt gewoon door tot half 8.
Groetjes Linda
 
Hoi Daantje

Mijn zoon kreeg ook rijstebloem door zijn laatste voeding dit heb ik gedaan tot hij een maand of 8,5 was. Toen kreeg hij ook fruit en groente en had minder honger.
Je zou het kunnen proberen, met de pap sóchtens wie weet vult dat ook en hoeft de rijstebloem niet meer.

succes sas
 
Terug
Bovenaan