Tot wanneer trappelzak?

<p class="p1"><span class="s1">Hallo allemaal,</span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Mijn zoontje is 10 maanden en slaapt in een trappelzak. Alleen is het bij ons boven zo ontzettend warm altijd. Gisteravond toen ik hem naar bed bracht was t er 29 graden!</span><span class="s2">?</span><span class="s1"> Althans, dat zegt de babyfoon.... Anyway, het is iig hee erg hot en de warmte blijft ook altijd lang hangen boven. Ik doe hem dus nu ook geen pyjama aan, maar geoon lekker in zijn rompertje. Alleen, die slaapzak... Dat is toch veel te warm nu! Ik ben van plan om hem vanavond geen trappelzak aan te doen en alleen zijn rompertje en een dun lakentje.</span></p><p class="p1"><span class="s1">Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat, het is nl nogal een beweeglijk mannetje. Het bedje hebben we al 1,5 maand op de laagste stand staan, aangezien hij ook gewoon gaat staan in bed. Ik hoop dus dat hij zonder trappelzak gewoon gaat slapen, want het is natuurlijk ook iets wat bij zijn bedritueeltje hoort. Laat hij nu ook nog in zijn sprong zitten.... hahaha! Maar ik vind het anders veel te warm! In de winter doe ik hem de zak wel weer aan, als ik denk dat t te koud is ( swinters is t weer echt ijskoud boven bij ons)</span></p><p class="p2"> </p><p style="text-align: left;"> </p><p class="p1"><span class="s1" style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hoelang hebben jullie kindjes in een trappelzak geslapen?</span></p>

Wellicht op zoek naar een mouwloze trappelzak van dun katoen en dan zonder deken of lakentje? Dan is het niet veel warmer dan een lakentje, maar kan hij zichzelf ook niet steeds loswoelen en heb je toch hetzelfde ‘slaapritueel’. 

Het is al n heel dun trappelzakje en ook mouwloos. Heeft hij altijd gehad, ook s winters. Hij heeft het best snel warm. 
Ik ga het gewoom proberen, ik zie het wel, als hij slecht slaapt vannacht en ik moet er tig keer uit, heb ik dat ding zo weer aan! Was vooral benieiwd hoelang jullie kimdjes erin sliepen. Volgens mij de meeste wel tot hun 2e of 3e jaar.
Vooral nieuwsgierigheid dus ?

Hier sliep mijn zoontje tot hij 2.5 was in een slaapzak. toen kreeg hij een groot bed ( komst van zijn broertje ) en toen direvt een deken. ging hier prima. 

Hier ook tot ze ruim twee was. In de zomer was het warm en sliep ze zonder, en toen hebben we de overgang gemaakt naar een peuterbed en hebben we de slaapzak helemaal weggelaten en vervangen door een deken.

Afgelopen nacht heeft mannetje van bijna 10 maanden in een mouwloze romper met een mouwloze dunne slaapzak geslapen, geen laken of dekentje. Voor het eerst dat hij zonder mouwen sliep dus dacht dat hij snachts wel wakker zou worden, maar gelukkig gewoon hele nacht geslapen. Vind het ook lastig hoor...

Nou, ik ben blij dat ik het gedaan heb. De 1e avond wat lastig met in slaap komen en de nacht ook wat onrustig, maar dat is al n paar nachten, dus vond het afgelopen nacht toch nog het proberen waard. Gistermiddag en ochtend ging nl al erg goed, dus gosteravond weer alleen met ronpertje en lakentje in bedje gelegd en hij viel meteen als een blok in slaap! Heeft aan een stuk doorgeslapen tot vanochtend 6.30 uur! Dit was de laatste dagen telkens tussen 5 en 6 ! Zelfs door de storm van gisteravond heen geslapen!
Ik zeg dus officieel vaarwel tegen de trappelzak! ?
Sprak toevallig gisteren een collegaatje van mij. Die had vorig jaar ook rond de 10 maanden ergens afscheid gedaan van de trappelzak. Haar dochtertje had het er ook veel te warm in. Was vorig jaar ook echt een extreem warme zomer!

Terug
Bovenaan