Tot wanneer vliegen?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik vroeg mij af tot hoeveel weken/maanden je mag vliegen als je zwanger bent? En is het dan ook zo dat je naar bepaalde landen niet 'mag'??

Hoor het graag!!

xx Anoniempie

Hoi,

Tot hoeveel weken je mag vliegen is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij met wie je vliegt. Sommige houden 29 weken aan en bij andere mag je nog tot 32 weken vliegen. Als je echt al in de 30 weken zwanger bent willen sommige luchtvaartmaatschappijen een verklaring van je arts dat je mag vliegen en er geen complicaties zijn. Ik zou het eens informeren bij je reisbureau. Wat betreft landen waar je niet naar toe mag is mij verder niets bekend. Als je naar de voorzieningen in ziekenhuizen in het buitenland kijkt (mochten er toch complicaties komen) zijn die wellicht in Spanje wat beter/Europeser dan b.v. Griekenland of Turkije. Maar dat is net waar je je prettig bij voelt en voor iedereen dus anders...
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes San25

Niet naar landen waar je inentingen voor nodig hebt of malariatabletten e.d. Dit mag nl. niet als je zwanger bent.
Griepprik mag trouwens ook niet als je zwanger bent/ probeert te worden (i.v.m. afwijkingen die hierdoor veroorzaakt kunnen worden).

Terug
Bovenaan