tot welke leeftijd pap?

even een vraagje: mijn zoontje is nu 17 maanden en eet elke ochtend een bordje Bambix (inmiddels die voor vanaf 15 maanden).  Dat gaat er goed in, gelukkig, hij eet wel een bord van 240 cc melk met 10 scheppen pap.  

Maar ik vroeg me af tot wanneer jullie  je kinderen pap geven? Niet dat ik mee wil stoppen ofzo, want hij vindt het dus lekker, maar na  die 15 maanden pap heb je geen andere meer (dus geen 2 jaar pap ofzo).  En ik vroeg me gewoon af of  er nog veel kinderen zijn die pap krijgen rond deze leeftijd en zo ja tot wanneer. Of wordt  het  tijd voor een boterham 's ochtends?

Ikzelf heb het idee dat ie met het bord pap meer voedingsstoffen binnenkrijgt dan wanneer ik hem 1 of 2 boterhammen geef.

groetjes,
Mienetje  

Hoi,
Ons zoontje heeft tot ongeveer 1,5 jaar pap gehad als ontbijt. Tussen de middag kreeg hij gewoon een bammetje en een beker melk.
Je kan gewoon pap blijven geven, maar wat je schrijft klopt volgens mij ook: in een bord pap zitten meer calorieen. Maar niet echt minder aan de  voedingsstoffen die je kindje nodig heeft. Ik gaf vanaf 1 jaar gewoon Brinta. Goedkoper en net zo goed als de bambix. Daarnaast had de bamix meer toevoegingen dan brinta waardoor ik voor het laatste heb gekozen.
Ik werk in een verpleeghuis als logopedist. Bij clienten met slik- en kauwproblemen adviseer ik vaak pap als broodvervanger. Enkele clienten kwamen in gewicht aan omdat ze pap ipv brood aten. Dit kan je gevoel dus wel verklaren wat betreft calorieen/voedingsstoffen. Je krijgt natuurlijk meer melk binnen dan dat in een glaasje/bekertje zal zitten. Meestal drink je ongeveer 150 cc aan melk bij een boterham. In een bord pap zit dus al het dubbele.
Als je zoontje iets aan de gewichtige kant is, dan zou ik de pap langzamerhand vervangen door 1 á 2 boterhammetjes en een bekertje melk. Maar als hij nog zo lekker geniet van de pap, dan kan je dat natuurlijk ook gewoon blijven geven. De keuze is aan jou.

Veel succes!

groetjes Marieke

Ons zoontje ging vanaf 9 maanden gewoon brood als ontbijt eten.
Niks geen gezeur meer met die pap. Vond het erg vervelend altijd, dat geknoei enzo en klaarmaken.

Onze zoon mocht ook wel gewoon brood eten, ipv pap 's ochtends. Hij is nu 8 maand.
Hij vindt brood gewoon heel erg lekker en pap op  het lepeltje gaat niet echt van harte, daarom doe ik het ook wel eens in de fles.

Groeten Muske

Hoi,

Mijn dochter vond pap met opvolgmelk heerlijk, maar met halfvolle melk niet en eet dus geen pap meer sinds ze 12 maanden is.
Mijn man vindt het nog steeds erg lekker en at soms met mijn dochter mee. Ik herinner me ook nog dat mijn neefjes van 3 vroeger ook nog pap aten als ontbijt en mijn oom ook.
Volgens mij kun je het dus blijven eten.

Groetjes

Onze oudste is inmiddels 3 jaar en is helemaal verzot op zijn bordje pap 's morgens!! Hij krijgt ca. 220cc melk en dan pap erbij tot het de goede dikte heeft. Wij geven ook gewoon Bambix vanaf 15 maanden. Zijn we een beetje in blijven hangen......
We kunnen wel eens Brinta ofzo gaan proberen, maar ik weet niet of dat anders smaakt en of hij het dan nog wel lekker vindt. Melk drinkt ie maar een beetje 's middags, dus ik ben al lang blij dat ie met z'n pap al veel van de noodzakelijke stoffen binnen krijgt. Hij is ook erg fijntjes gebouwd, dus voor zijn gewicht hoeven we het niet te laten. Gewoon je gevoel volgen maar en je merkt vanzelf wel als je kind liever brood eet 's morgens.
Succes, Patricia

hoi, geef wat je kindje lekker vind.
op de ochtend lekkere warme pap.
kom ik ook mijn bed vooruit.(helaas moet ik het zelf klaar maken)
de pap is vanaf 15 mnd tot dat je kindje het lekker vindt.
je kan ook havermout geven of brinta.

groetjes

thanks voor jullie reacties. Ga voorlopig nog lekker even door met pap geven, aangezien hij absoluut niet aangeeft er genoeg van te hebben. Mischien een idee om op een gegeven moment over te stappen op Brinta, maar of dat nou zoveel goedkoper is, vraag ik me af. Geen idee hoor, maar bambix is 69 cent per pak en daar doen we een week mee!

Groetjes,
Mienetje

Terug
Bovenaan