Tot welke lengte in ledikant

Hoi iedereen!

Ons zoontje is nu ruim 25 maanden, maar een erg grote jongen voor zijn leeftijd. Hij is ongeveer 98cm en slaapt in een gewoon ledikantje (60x120), het ziet er allemaal wat krap uit. Hoe lang was jouw kindje toen je over bent gestapt naar een juniorbed/eenpersoonsbed
We willen het liever nog uitstellen, hij lijkt het niet vervelend te vinden
 
Onze oudste zoon van 3,5 slaapt nu denk 4 maanden in een groot bed.
Hij vond zijn ledikant heerlijk, ook al werd het wat krap.
Wij hebben beide bedden in zijn kamer gezet en het aan hem overgelaten wanneer het tijd was voor de overstap. We vonden het belangrijk dat zijn kamer veilig blijft voor hem en wilde hem absoluut niet dwingen. Maar het moment dat hij het een beetje wilde hebben we gelijk doorgezet en 2 dagen later z’n ledikant weggehaald.

Ik zou zeggen zolang hij het nog erg fijn vind en er goed in slaapt en jullie vinden het oké dan nog even uitstellen tot je het idee krijgt dat hij eraan toe is.
 
Mijn oudste ging met 2 jaar over naar een peuterbed (dat was omdat haar zusje geboren werd, anders hadden we t nog niet gedaan!) Maar gelukkig nooit gezeur gehad in het peuterbed en ze klom er nooit uit. Ze is nu bijna 4 jaar en ligt nog prima in het peuterbed, dat kan gerust nog tot 5 jaar denk ik. Dus daar heb je wel echt jaren plezier van, ik vind het wel een fijne tussenmaat.

De jongste is nu 24 maanden en slaapt nog in het ledikant, ze is ook 95cm. Maar ze ligt er nog prima in. Dus daar gaan we voorlopig nog maar even mee door.

Mijn oudste heefr tot ruim 3.5 jaar bij opa en oma in her campingbedje geslapen als we daar logeerden, dat is ook 120cm. Ging best. Pas met 3.5 a 4 jaar past her echt niet meer want dan zijn ze rond de 110cm en wordt het oncomfortabel.
 
Zo rond de 2 jaar en 2 maanden ging ze over naar een eenpersoonsbed. Wij hebben een lange dochter, dus toen werd haar ledikant echt wel klein. Ze sliep ook minder goed, doordat ze te weinig ruimte had.
Ik dacht ook dat ze er vaak uit zou komen, maar eigenlijk geen problemen mee gehad. We hadden het ledikant nog laten staan met de zijkant eruit. Zo kon ze zelf kiezen waar ze wilde slapen. Eerste nacht toch nog in ledikant, maar de nacht erna al in het grote bed. Daarna ledikant weggehaald en geen problemen gehad.
 
Wij hebben de ledikant lang aangehouden. Onze peuter is ook aan de kleine kant, en op de kdv gaat het ook zonder problemen. 
Met 3 jaar (mt 98) hebben we zelf besloten om over te stappen uit praktische overweging. We verhuizen van een flatje naar een huis met trap. Voor mijn eigen zenuwen wilde ik alvast oefenen met een peuterbed in een vertrouwde omgeving, zonder ook nog eens te stressen over de trap. 
De peuter had wel even 1,5 weekje nodig om te wennen en vindt het inmiddels fantastisch. Bij de grootouders slaapt ie nog steeds goed in een ledikant :)
 
Hier een jongetje van 26 maanden en ook 98 cm dus ook lang. Wij hebben van de week toevallig een 1 persoonsbed gekocht met een bedrek erbij. Ik vond ook dat hij weinig ruimte had, al lijkt hij er niet altijd last van te hebben, plaatjes laten zien en hij werd er helemaal enthousiast van dus degene die hij gekozen heeft besteld. Ik ben benieuwd hoe het gaat, want ik ben bang dat hij elke keer zijn bed uitgaat. Maar hij is ook zwaar en merk dat het elke keer in en uit bed tillen en kusjes geven etc wel zwaar wordt en hoop dat ik nu dan gewoon lekker bij hem op bed kan zitten enzo.
 
Terug
Bovenaan