totaal geen behoefte aan babyspullen?

<p>Hallo, </p><p>Ik ben 24 weken zwanger van de tweede en ik heb echt totaal geen behoefte aan spullen voor de baby. Of het hormonaal is weet ik niet maar ik zie tot grote ergernis van mijn man geen noodzaak om spullen te hamsteren. onze oudste is bijna tien en daarvan heb ik eigenlijk al de meeste spullen weggedaan.</p><p>Oké, een bedje is belangrijk. Luiers en billendoekjes, hydrofiele doeken voor het spugen en wat kleertjes. Een kast om de kleertjes, doeken en luiers in te doen en omdat het er staat kan er ook een aankleedkussen op. een autostoel en kinderwagen ook wel handig maar... that's it. </p><p>Als ik de uitzetlijsten bekijk dan denk ik alleen maar.. wat moet ik met al die spullen? We wonen best klein en ik ben een ontzettende minimalist in wording als het om spullen gaat. De ruimte en minder 'rommel' wat het oplevert geeft mij rust. Dit is een tik die ik heb ontwikkeld tijdens mijn zwangerschap. 15 weken geleden had ik nog drie keer zoveel spullen als nu. </p><p>Met de baby denk ik met alles.. heb ik niet nodig als t bedje er maar staat en we luiers hebben. Als hij straks geboren is en ik merk dat hij iets tekort kom dan is t zo gekocht/besteld. </p><p>Zijn er meer vrouwen die dit hebben? </p><p> </p><p> </p>

Ik had dit ook tot ongeveer 20-25 weken. Maar bij mij was de zwangerschap onverwachts en kwam erachter toen we net nieuw huis hadden waar we nog vollop in het klussen waren en 4 weken voor onze bruiloft. Was dus heel drukke periode met veel geregel en zat er al eind doorheen dus mijn hoofd stond er toen totaal niet naar. Duurde ook heel lang voordat ik zwangerschap had geaccepteerd en voelde bijna paniek als ik bijv in de Hema bij de babyspulletjes ging kijken..
Weet niet hoe jij je voor de rest voelt bij zwangerschap en of deze gepland was etc..?

Jazeker haha herkenbaar. Zwanger van de 3e, mn andere kinderen zijn 4 en 2. Ik heb alles nog en geen idee wat ik nog moet kopen, op luiers na. Kleertjes worden gewoon weer gedragen door baby nummer 3, hydrofiele doeken, lakentjes etc gewoon hergebruikt.

Wij wonen ook super klein, nu in verbouwing maar voorlopig nog geen babykamer. Zelfs geen ruimte voor de box. Dus de baby krijgt alleen een wiegje naast ons bed, kleertjes en luiers haha. Meer hebben ze ook echt niet nodig. Tuurlijk een wandelwagen, wipstoel vind ik fijn vanaf een maand of 2/3, en babynestje vind ik fijn omdat de baby daar beneden lekker in slaapt. Het babynestje op de bank is onze 'box' de eerste tijd :)

Zeker, al die uitzetlijsten zijn echt overdreven. Baby's hebben amper wat nodig, groeien overal snel uit en een bedje en een boel liefde is voldoende hoor :)

En waar ik bij de eerste uren snuffelde op internet naar spulletjes en kleertjes, dat heb ik nu nog helemaal niet gedaan. Nu ben ik drukker met zoeken naar een nieuwe woonkamer inrichting haha

Ik heb alleen het broodnodige geregeld in de eerste maanden. Pas in mijn verlof ging ik als een malle dingen bestellen. Maar nog steeds niet echt veel. Zoals je zegt, veel heb je niet nodig en het is zo besteld. Meeste is toch overbodig. Veel producten zijn vooral een manier van een bedrijf om geld te verdienen ;-)

Wil je geen geld uitgeven aan onzin, is dat weer niet goed, hahaha! Denk dat de meeste mannen daar dolblij mee zouden zijn.

Ik ging bij de eerste ook pas rond een week of 30 shoppen. Bij de 2e een beetje tussendoor als ik toevallig ergens was. Nu 40.3 weken zwanger van een meisje. Iedereen dacht dat ik los zou gaan na 2 jongens, maar ik ben welgeteld 1x naar de prenatal geweest voor haar.

Buiten de grote benodigdheden zoals meubels is er toch ook gewoon weinig nodig. En wat je toch nodig hebt is zo in huis als het moet

Wat herkenbaar (grotendeels)! Tot ca. 25 weken had ik ook geen zin om spulletjes te kopen. Kwam bij mij waarschijnlijk doordat ik mentaal niet goed in mijn vel zat toen. Inmiddels ben ik 32 weken zwanger en heb ik alle basics (commode, kinderwagen, bedje, wat kleding, luiers en hydrofielluiers) wel in huis. En ik moet me bijna tegenhouden om niet alles nu al te wassen haha. (Lang leve de nesteldrang.)

Toen ik geen zin (understatement) had om spulletjes te kopen, ging mijn familie juist al los. Dit tot woede (ja echt) van mij. 

Ach wie weet komt het bij jou nog voor je bevalling. En anders is alles zo in huis gehaald idd.

Alles moest bij mijn eerste kindje echt op en top zijn. Alle kleertjes pasten op elkaar, zowel inrichting babykamer als knuffelq etc waren van hetzelfde merk. Hahahha nu zwanger van mijn 2de en alleen de herinnering eraan irriteert me, zo vermoeiend! We zitten zo diep in een consupmtiemaatschappij dat er vaak wrd vergeten dat het belangerijkste is om zich goed te voelen en uw band met de baby en die cosyness, en er is geen materiaal die er iets aan kan veranderen

Terug
Bovenaan