totaal geen energie

Pff heb echt geen energie. Ben de hele dag doodmoe, ff stukje lopen om de kids van school te halen en ik ben kapot, kids naar school, ik naar bed, en maar slapen en op de bank liggen.'
Is de leeftijd (ben 38) en het drukke van je gezin (ben zwanger van mijn 6e) Heb speciale zwangerschapsvitamine maar blijf maar moe....
 
Dit is mijn eerste en ben ruim 5 maanden nu, en heb ook te kampen met enorme overdreven vermoeidheidsverschijnselen. Heb een best drukke maar hele leuke baan, maar hou het nog geen hele dag vol. Moet eerder (of tussendoor) naar huis om bij te slapen.
Ik ben overal extra op gestest en ben supergezond, ijzer goed, vitamines goed, alles, alleen dus die vermoeidheid. Heel lastig als je normaal eerder een adhd type bent en nu ineens bijna niets meer kan.
Advies van VK: rust nemen, en eraan toegeven (vind dat wel lastig) elke zwangerschap is anders.
Misschien speelt mijn leeftijd ook wel een rol (37 jaar) en het feit dat ik een lieve maar enorme drukke stuiterbal in mijn buik heb zitten die alle energie pakt ;-))
Ik heb helaas geen advies voor je, maar misschien werkt gedeelde leed verzachtend!

Sterkte!



 
Ik ben nog geen 37 maar ik ben wel heel moe ook! ik zit op de 6w2d dus nog niet zo ver,maar wel doodmoe en energieloos inderdaad..Sterkte wordt wel weer minder maar het is wel irritant.

liefs nice
 
Hey,

Wat vervelend allemaal joh......tja het zou kunnen natuurlijk dat je leeftijd en je 6de zwangerschap samen de vermoeidheid verzorgd.
Hoeft natuurlijk niet want op je 38ste ben je nog niet afgeschreven...........hihi.
Maar hoe is je ijzer?
Een laag ijzer/hb kan (extreme)vermoeidheid met zich meebrengen.
Zou even langs de vk of ha gaan die kunnen het via een vingerprik testen.
Is het verder wel rustig bij je........bedoel de hele situatie je zorgen enz want als je veel loopt te malen daar kun je ook heel moe van worden en dan in combi met je zwangerschap en en kids..........
Bedoel dat zeker niet rot hoor, wil graag met je meedenken.
Kop op komt goed en in dit geval is het dan fijn dat je kids al naar school gaan kun je nog ff bijtanken.
Laat je weten hoe het met je gaat???

Liefs Louise
 
hoort idd niet alleen maar bij je leeftijdhoor. denk dat je ook veel aan je hoofd heb en de baby slupt al je energie op en dan je huishouden, kids en noem maar op. probeer zoveel mogelijk te rusten en zou idd even je ijzergehalte laten prikken. sterkte
 
Vermoeidheid, ja dat is vervelend vooral als je er eigenlijk niet aan toe wil geven. TOch is rust nemen het beste advies lijkt me.
Ik was eerste drie maanden van mijn zwangerschap en de nu ook weer (laatste 4 weken) ook erg vermoeid.

Laat je nakijken of er lichamelijke oorzaak hiervoor is. Zoals hierboven beschreven HB/ Ijzergehalte. Mijn bloeddruk is aan de lage kant - daar ben ik ook moe van.

Voel je niet te schuldig dat je weinig kan doen. Blijf daar niet in hangen maar kijk wat je wel kan doen.
In plaats van zelf dingen met de kinderen of in het huishouden te doen - steek je je energie in iemand zoeken die dit even kan nemen. Een buurvrouw, vriendin, familielid. Dan heb je toch het idee dat je wat doet en blijven dingen niet liggen maar belast je je lichaam niet.
pik de klusjes die je zittend kan doen, bv was opvouwen, boodschappenlijst maken etc
Maar vooral gun jezelf de rust. STerkte, hopenlijk heb je er iets aan. Want dingen zijn altijd makkelijker gezegd dan gedaan.
 
Terug
Bovenaan