totaal geen ritme

Hoi allemaal,

Heeft er iemand misschien tips voor me??
Mijn zoontje is nu ruim 7 weken oud en ik krijg er maar geen enkel ritme in....
Ik heb de eerste 4,5 week borstvoeding gegeven maar mee gestopt omdat het mij zoveel energie koste wat ik niet meer op kon brengen Daarna geleidelijk overgegaan op flesvoeding. Maar vanaf het begin af aan wil dit maar niet goed lukken. Mijn zoontje snapte het principe van een fles drinken totaal niet, dit gaat inmiddels wel beter met uiteindelijk de Difraxfles.
Hij krijgt nu 6 voedingen van 120ml water + 4 schepjes voeding. Maar hij rommelt zo met die voedingen, komt vaak overdag na 3 uur al weer (maar kan soms ook zo maar ruim 5 uur tussen zitten), drinkt dan de fles regelmatig niet helemaal leeg, drinkt vaak ook onrustig en moet altijd wel boeren tussendoor. Ook slaapt hij overdag erg licht en is snel wakker.
Ik probeer wel iedere dag 's avonds het badje en daarna de fles op het zelfde tijdstip te doen. Maar dan voor die laatste fles zo rond 11 uur, krijg ik er vaak niet zo veel in.
Een heel verhaal, maar ik hoop dat er iemand tips voor me heeft!
groetjes An

Lastig he, ik heb zelf onze zoon (nu 10 weken) vanaf 5 weken ingebakerd. Hij sliep ook heel licht waardoor hij te snel voo rzijn voeding kwam.
Wel advies inwinnen op het CB-buro.
Roel slaapt nu beter, vaster en sliep na 7 weken door.
Accepteer dat niet alle baby's een goed ritme hebben, hoort er ook gewoon bij. Ook jij heb niet iedere dag evenveel honger. Je kan altijd tussendoor een keer extra wegen op het buro en als ze goed groeien is het prima.
Zeker met warm weer of als hij erg moe is drinkt Roel zijn fles ook niet leeg.
Succes, Jessica

Mijn zoontje is ook 7 weken oud en krijgt 4/5 flessen van 150 water en 5 schepjes voeding.
Over het algemeen zit er 4 uur tussen de flessen maar soms komt ie een half uurtje eerder. soms een half uurtje later.
Over het algemeen krijgt hij maar 4 flessen per dag. dit omdat hij rond half 8 slaapt en dan pas de volgende ochtend rond 5/6 uur wakker word.
Ik maak hem niet wakker voor de "laatste" fles. Dit werkt bij Jorn aferechts namelijk als ik dat doe, komt ie om 3 uur weer en dan om 7 uur weer. laat ik hem slapen, slaapt hij de nacht door.
Hoe zwaar is je mannetje??? als ze tussen de 4/5 kilo zitten mogen ze 150 drinken.

ik laat Jorn zijn fles altijd in 2 of 3 x leegdrinken. laat hem tussendoor altijd boeren. want dan is het wat gezakt en kan de rest er ook in. Als jou zoontje de fles van 11 uur met moeite maar iets drinkt, zou ik hem gewoon overslaan. Tenzij hij wakker word voor de fles. Blijft hij slapen, mooi laten slapen. CB zei tegne me dat hij wel komt wanneer hij honger heeft. Anders haal je ze uit de "goeie" slaap?

Als Jorn zijn flesje heeft gehad, dan speel ik vaak een half uurtje met hem of hij ligt in de box.. maar na 30/45 minuten krijgt hij zijn puckababy aan en gaat naar bed. Jorn slaapt altijd boven in zijn eigen bedje. heel soms in de kinderwagen beneden, maar niet elk kind kan daar tegen.

Zo werkt het hier, hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Anneke

Bedankt voor jullie snelle reacties!
Jessica: Ik weet inderdaad dat niet alle baby's een goed vast ritme hebben, maar ik heb het gevoel dat er hier echt geen touw aan vast te knopen is.
Wat betreft het inbakeren, daar zat ik ook al aan te denken. Ik moet over een week weer naar het CB, ga daar dan advies over vragen.
Ook ik had het idee dat Nick zijn flesje minder goed drinkt als het zo warm is.
Anneke: ik heb ook het idee dat Nick wakker maken voor de 'laatste' fles geen goed plan is, hij is dan gewoon nog erg moe en niet goed wakker te maken en komt inderdaad weer snel voor een volgende voeding. Nick woog 3 weken geleden bijna 5 kilo, maar flesjes van 150 gaan er hier niet goed in, het blijft meestal steken op 120ml.
Ik ben ook consequent in het slapen, dat doet ie in bed en heel soms in de kinderwagen.
Nou in ieder geval bedankt voor jullie ervaringen!
groetjes An

miss een puckababy proberen ipv inbakeren... ik vind dat meteen zo drastisch. bij de puckababy zijn ze wel een soort van ingebakerd. maar kunnen de armen nog wel redelijk vrij bewegen. Werkt voor Jorn perfect.

Probeer anders als hij een uur eerder voor de fles komt het te rekken. elk kwartier is meegenomen.
En ik zou gewoon proberen hem te laten slapen. die fles dus overslaan. miss slaapt ie lekker door. en drinkt ie daarna wel 150 ??

Veel succes! en het komt wel goed.

Jorn heeft trouwens eerst een paar x gehad dat ie om 19.30 de fles kreeg dat ie dan om 03.00 weer kwam.. maar dat was 2 nachten. daarna sliep ie door tot 5/6 uur.......

Nogmaals succes

hoi hoi, ben eigenelijk een feb mama..maar toch even reageren. Zal proberen zelf wat flexibel ermee om te gaan. Accepteer dat de 1e 3/4 maanden er geen vast ritme in te krijgen is, door het los te laten loopt het vaak veel makkelijker. Geef voeding wanneer hij erom vraagt, zolang je maar niet over de liter heen komt. Ik zal er alleen niet ineens 5 uur tussen laten zitten overdag, maar dan wel gewoon na 4 uurtjes wakker maken!! Komt hij daana na 3 uurtjes gewoon geven! BV gaf je misschien op verzoek? Je kan dan niet verwachten dat hij dan ineens een vast ritme gaan krijgen in FV. Het is lastig die 1e maanden, doordat de kindje het ritme steeds omgooien, maar dat komt vast vanzelf wel weer goed. Ik had de 1e 12 weken ook totaal geen ritme erin zitten, na de 12 weken sprong is het ineens totaal anders. 5 voedingen (BV) en ineens doorslapen!! Even doorzetten en geduld...

Vandaag contact gehad met CB, gister en vanochtend ging het namelijk echt voor geen meter. Slecht slapen overdag, daardoor slecht drinken en daardoor weer slecht slapen.... pffff Niet fijn als je nog een peuter van bijna 3 hebt rondlopen. CB adviseerde om niet te grote hoeveelheid aan te bieden (120ml)zodat Nick zijn flesjes goed leegdrinkt en zo om de 3 tot 3,5 uur voor een flesje komt, en ook de Puckababy proberen. Dus gelijk besteld, als goed is morgen in huis, ben benieuwd.
Bedankt voor jullie meedenken!
groetjes An

Terug
Bovenaan