Totaal genoeg voeding?

Hoi hier even een bezorgde moeder. Ik heb een dochter van 5 manden die nu een maand op 4 flessen zit. Wij moesten haar altijd om 23.00 wakker maken en dan dronk ze zo 50cc. Het CB zei stoppen en kijken hoe het gaat. Het gaat goed. Om 20.00 laatste fles en slaapt door tot 7.00-8.00. Wat is nu het probleem ik geef haar 4x 180+6 (200). Maar sinds een week drinkt ze heel slecht. Ze zou 800 op een dag binnen moeten krijgen maar drinkt zo 700 op een dag. Met als dieptepunt afgelopen vrijdag maar 550. Ze eet daarnaast wel 1/3 potje fruit en 1/3 potje groente. Ze wil de flessen echt niet meer. Soms stopt ze al na 80cc en zet t op een brullen, soms drinkt ze door tot 140-160 maar daar stopt het mee. Ik doe nog wel eens het restant verder aanmaken tot pap maar dat eet ze ook niet. Herkent iemand dit. Nu moet ik wel zeggen dat ze vaak rode wangen heeft, veel met haar vingers in de mond, tandjes misschien???
Hoeveel moet een kleintje drinken? Ze is behoorlijk fors qua kilos. 6.8 en 60cm.
Ik hoor het graag want word zo onzeker hiervan.

Groetjes
Marieke
 
Hoi bezorgde moeder

Ik zou me nog niet te druk maken als ik jouw was. Ze geeft zelf wel aan als ze genoeg heeft gehad. Zoniet dan laat ze het echt wel merken. Heeft ze nog wel genoeg plasluiers? En groeit ze nog wel goed? Als je daar over twijfelt ga je toch een keer naar het weeguurtje bij het cb. Als je de bevestiging krijgt dat ze nog goed groeit dan zal ze er voldoende aan hebben. En wie weet zijn het inderdaad de tandjes, nou dan haalt ze de schade vast wel weer in.

Groet
 
Hoi Marieke,

Het minimum aan vocht wat ze binnen moeten krijgen is 500cc op een dag.
Daar zit je dochter (meestal) nog een stuk boven dus dat is op zich prima.
Die 100 cc doet het hem niet echt. Ik begrijp je bezorgdheid maar ze krijgt ook
bijvoeding dus het zal wel genoeg voor haar zijn op dit moment.
Het kan heel goed zijn dat ze last heeft van haar tandjes. Toen mijn zoontje de eerste
tandjes kreeg at hij ook wat slechter. Dat is vanzelf weer meer geworden.
En idd het aantal plasluiers en de beweeglijkheid van je dochter is een hele goede
graadmeter. Als dit naar jouw mening minder wordt dan kun je even contact opnemen
met het cb of je ha.
Succes en groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan