<p>Onze dochter van 2 jaar eet niet goed. Al vanaf haar allereerste hapje met 4,5 maand was ze niet geïnteresseerd in eten. Ik heb toen even gewacht met de eerste hapjes in de hoop dat de signalen zouden komen, maar er veranderde eigenlijk niks. Ze heeft heel lang haar eten super glad gepureerd willen hebben, bij de kleinste stukjes begon ze te kokhalzen en wilde ze al helemaal niks meer. Nu met 2 jaar gaan de stukjes beter, maar nog steeds weigert ze om dingen te proberen. Geen stukje appel, banaan of wat dan ook. We geven haar 2 knijpzakjes per dag (naast haar andere eten) zodat ze in ieder geval iets van fruit binnen krijgt. Groente idem, niets gaat naar binnen. Van de zelfgemaakte maaltijden probeert ze soms een hapje, maar dan is ze er daarna meteen klaar mee. Daarom krijgt ze overdag een potje dat er meestal goed in gaat (wij wonen in het buitenland en hier eten ze overdag warm en s avonds nog een boterham als ze terugkomt van de crèche). Ik ben bij de kinderarts (hier heb je geen CB), diëtiste, logopediste en osteopaat geweest, gelukkig zijn er nooit afwijkingen gevonden, maar helaas heeft het ook nog niet veel verbetering opgeleverd. We horen vooral dat het moeten blijven proberen en blijven aanbieden, maar ze wil helemaal niks proberen en ik ga het niet forceren. Eten moet leuk blijven (alhoewel het mij al een poos verdrietig en gefrustreerd maakt). Ze is gelukkig super levendig, vrolijk en heeft energie voor 10. Ze is ongeveer 90 cm en net over de 10kg. Zijn er ouders die dit herkennen en wellicht nog tips hebben om hiermee om te gaan?<br />Ik overweeg om de 'strenge' kant op te gaan waarbij ze dient te eten wat ik haar voorzet en anders heeft ze pech...maar gezien het feit dat ze zo'n spillebeentje is voelt dat toch niet helemaal goed. </p><p>Alvast veel dank!</p>