Totaal onvoorspelbaar

Tim is bijna 9 maanden oud en we zijn erg aan het klooien met zijn eten.
Hij weegt ruim 8 kilo en is 74 cm lang, dus hij zit onder aan de lijn. Daar maak ik me op zich geen zorgen over, maar hij heeft zo'n onvoorspelbaar eetpatroon.
Tim word 's ochtends rond 7/8 uur wakker en dan eet hij een vol bord pap leeg. Rond 10 uur probeer ik hem altijd fruit te geven. Meestal gaat dat goed, dan eet hij 1 a 2 stukken fruit.
Maar dan... Kort na het fruit slaapt Tim zo'n 2 uur. Dan is het dus rond 13/14 uur. Dan probeer ik hem brood te geven, maar dat pakt hij nauwelijks. Net zat hij steeds te brullen, maar als ik hem dan een fles aanbied, drinkt hij 30cc (we hebben zo al heel wat flessen weg moeten gooien... grrr).
Dan slaapt hij meestal weer een uurtje en word hij rond 17.30 huilend wakker van de honger. Hij is dan te ongeduldig om meteen een 'vol' bord groente leeg te eten, dus geef ik hem eerst een halve fles en dan een half bord groente. Gisteren ging dat goed... Vandaag????
Meestal valt hij dan rond 19.30/20 uur in slaap. We geven hem rond 22.00 dan nog de laatste fles, die hij gisteren dus niet eens heeft aangeraakt...
Zo krijgt hij dus naar mijn idee te weinig voeding én vocht. Hij drinkt heel af en toe een minislokje uit de tuitbeker, maar verder niet.
Iemand tips???
Tim geeft het dus ook niet meer goed aan wanneer hij honger heeft. Vooral tussen de middag is dat een ramp. Ik weet dus nooit wanneer en hoeveel ik hem de fles moet geven. Hij moet er nu ongeveer nog 3 krijgen per dag. De pap 's ochtends tel ik dan mee.
 
Hoi Marrigje,

Mijn dochter is 9,5 maand en daar heb ik het volgende schema:

8.00 Pap
9.30 / 9.45 koekje en sap
10.00 slapen
11.15 als ze nog niet wakker is maak ik haar wakker
12.00 boterham met sap
13.00 slapen
15.30 word ze vaak zelf wakker en dan krijgt ze fruit en sap
17.30 / 18.00 avondeten met toetje
19.00 laatste fles
19.15 / 19.30 slapen
Dit gaat er allemaal goed in bij haar, bij mn zoontje had ik een vergelijkbaar ritme als dat jij heb en die wilde ook vaak niet eten en ik denk dat dat toch komt omdat ze dan net wakker zijn... En zn avondeten wil hij dan misschien ook niet omdat hij dan net een flesje heeft gehad die ook wel behoorlijk vult natuurlijk....
Nu is elke kind natuurlijk anders en blijft het zoeken en uit proberen.. Mn zoontje is nu bijna 26 maanden en die eet nog steeds slecht, maar hij groeit nog steeds en op het cb zeggen ze dat als ze echt honger hebben ze toch wel gaan eten, maar dat het wel goed is als ze in ieder geval sóchtens het bord pap goed eten, want daar zitten al een hoop voedingsstoffen en vocht in.
Ik hoop dat je nog wat aan mn lange verhaal hebt.. haha.. Succes met eten straks!
Groeten kirsten
 
ik ben gestopt met fruit 's morgens te geven omdat onze zoon dan ook niet wilde eten tussen de middag. En 2 stuks fruit is wel heel veel voor zo'n kleintje lijkt mij, ik zal dan ook geen trek meer hebben..
Het schema wat wij al heel lang aanhouden is..
7.30 pap/sneetje brood met flesje melk
10.00 drinken met koekje
12.00 warm eten
15,30 1 stuks fruit drinken
18.00 brood met melk
19.30 drinken
naar bed..
 
Hoi,

Niks onverspelbaarders als kinderen he?! haha
Het is allemaal een gepuzzel met het eten, vooral als ze ouder worden en dus meer mogen eten en dan moet je het hele schema weer omgooien en weer wat ertussen proberen te proppen.
Als je de kleine na het het slapen 13.00/14.00 uur eerst even lekker laat spelen en niet gelijk begint met eten dan heeft hij misschien daarna wel honger en zin in een fles dat had mijn meisje ook namelijk.
Haar schema is op dit moment als volgt:
8.00-9.00 bordje pap
10.00-10.30 boterham
11.00 tot 13.00 slapen
14.00 180ml opvolgmelk(fles)
15.30 fruit
17.00-17.30 warm eten en toetje
17.30-18.00 slapen
20.30 250 ml pyamapap(fles)
naar bed

 
Hoi,

Mijn meisje had het ook rond de 9 maanden dat ze weinig wou eten. Bij haar hielp het om het fruit 's middags te geven en 's ochtends alleen een koekje. Ook liet haar even spelen voor het eten anders wou ze niet eten. Ik heb haar nooit gedwongen en er ook geen strijd van gemaakt anders wil ze helemaal niks meer eten. Nu is ze 20 mnd en eet ze nog steeds hetzelfde als toen en ze groeit goed en is nu vrolijk kletsende peuter!

Succes!!
Hier nog even haar schema....
07.30/08.00 fles gewone melk + bambix
10.00 koekje + drinken
12.00 broodje + melk (als ze zin heeft een cracker)
12.30 slapen
15.00 1 á 2 stuks fruit + drinken
18.00 warm eten
19.15 fles warme melk
19.30 slapen
 
Terug
Bovenaan