Misschien slaat dit verhaal wel nergens op, maar ik ben zwanger van de derde en in ene bang!
Erg bang!
De eerste was acht en een half pond en werd na 70 minuten persen geboren. Heel normaal verder.
De tweede was ruim 9 pond en lag in een aaa-ligging. Na ook weer 70 minuten persen kwam ze eindelijk ter wereld.
Nu bij de derde moet het wel sneller gaan, lijkt me. Toch ben ik bang.
Mensen vertellen me verhalen over totaal rupturen, brrr...
Als ik een 9 ponder in aaa-ligging met een klein scheurtje (4 hechtingen) naar buiten heb weten te persen, dan is de kans op een totaal ruptuur nu toch niet heel groot ofzo?
Ik voel me behoorlijk onnozel, maar toch bang.
Krijg je een totaal ruptuur van te hard persen in ene? of als het kind te groot is? (het wordt nu weer op zo'n 9 pond geschat...)
Wat zijn de oorzaken en wat kan ik zelf doen om het te voorkomen??
xLinda (38+5 zwanger van de derde)
Erg bang!
De eerste was acht en een half pond en werd na 70 minuten persen geboren. Heel normaal verder.
De tweede was ruim 9 pond en lag in een aaa-ligging. Na ook weer 70 minuten persen kwam ze eindelijk ter wereld.
Nu bij de derde moet het wel sneller gaan, lijkt me. Toch ben ik bang.
Mensen vertellen me verhalen over totaal rupturen, brrr...
Als ik een 9 ponder in aaa-ligging met een klein scheurtje (4 hechtingen) naar buiten heb weten te persen, dan is de kans op een totaal ruptuur nu toch niet heel groot ofzo?
Ik voel me behoorlijk onnozel, maar toch bang.
Krijg je een totaal ruptuur van te hard persen in ene? of als het kind te groot is? (het wordt nu weer op zo'n 9 pond geschat...)
Wat zijn de oorzaken en wat kan ik zelf doen om het te voorkomen??
xLinda (38+5 zwanger van de derde)