totaal ruptuur

hoi meiden,

zijn hier meer die ervaring hebben met een totaal ruptuur????
ik ben 2 week geleden bevallen en heb er dus een totaal ruptuur aan over gehouden...
een helse bevalling gehad ook en een lang herstel dus........
ook kwamen ze er na een paar dagen achter dat mn blaas niet meer goed werkte en heb dus ook een week een katheter gehad.

ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn? hoe lang duurt het herstel bv???

liefs wilma

Hmm heel herkenbaar.... Heb vijf maanden geleden ook een sub-totaal ruptuur gehad en ook mijn blaas deed het niet meer. Heb in totaal vijf dagen een katheter gehad. Mijn herstel is wel heel voorspoedig gelopen. Heb alleen wel blaasontsteking overgehouden aan de katheter.
Maar wat ik om mij heen heb gehoord is dat je van een knip veeeeel meer last hebt dan van een ruptuur. Had zelf denk ik met een week of 5 a 6 nergens meer  last van.
Ik hoop voor je dat jou herstel ook goed zal verlopen. Geniet lekker van je kleintje.

Ik ben in januari 2007 bevallen en heb aan de laatste perswee ook een totaalruptuur overgehouden. Onder het genot van een ruggenprik hebben ze het hele zaakje weer mooi kunnen hechten. In tegenstelling tot jullie verhalen heb ik alleen een katether gehad toen de ruggenprik nog niet was uitgewerkt. Toen ik 2 x zelf had geplast mocht ik naar huis. Ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn herstel voorspoedig is verlopen. Ik heb eigenlijk geen pijn gehad en alles is weer mooi genezen. Wel heb ik 3 weken laxeermiddelen moeten slikken, om de ontlasting soepel te houden. Hierna had ik dit niet meer nodig en alles werkt nu weer naar behoren. Ik heb inderdaad ook gehoord dat het herstel van een knip langzamer verloopt dan het herstel van een scheur.
Hopelijk verloopt jullie herstel ook voorspoedig, anders gewoon bij de gyn. aan de bel trekken.

Terug
Bovenaan