totaal uit ritme

Hallo,

Ik heb een dochtertje van 9 maanden, Lara genaamd. Lara heeft altijd goed geslapen s'nachts en al heel snel is ze de hele nacht door gaan slapen van 20:00 tot 8:30 s'morgens. Sinds kort wordt ze elke nacht wakker en soms wel een paar keer en is dan klaar wakker en zit rechtop in bed. Ze kan nu een tijdje zitten en begint nu met zichzelf op te trekken en wil ook niets anders meer dan zitten !!!! S'morgens wordt ze ook alweer om 06:30 wakker en wil dan niet meer slapen.

Komt het vaker voor dat kindjes van die leeftijd in een keer uit hun ritme zijn ? We zijn trouwens een paar weken geleden verhuisd naar Amerika. Kan dat het misschien zijn. Ik ben echt totaal uitgeput en denk alleen nog maar aan slapen en hoelang ik deze nacht nou weer kan slapen. Mijn man moet vroeg op dus ik ga er altijd uit door de weeks. Wie heeft dit ook !!!

Trouwens, ze kruipt nog steeds niet!! Ben benieuwd op jullie reacties.
Groetjes Fenna uit Wichita Falls.
 
Hoi Fenna,
Ik hoop dat dit geen voorbode want ons te wachten staat want wij gaan over 2 maanden verhuizen naar Zuid Afrika. Maar oke...dat duurt nog even. Mijn zoontje is ook 9 maanden en ik herken dit wel. Hij sliep de 1e 6 maanden erg slecht en we waren blij dat hij na 6 maanden beter ging slapen (23.00 tot 07.00 uur). Maar nu hij kan zitten en staan is het weer lastiger. Hij wil in zijn bedje zitten en staan. Hij kan vanuit stastand niet zelf zitten dus gaat midden in de nacht huilen omdat hij niet kan zitten. Dat duurde bij ons maar een paar dagen en is nu gelukkig weer voorbij. Hij slaapt in een slaapzakje en dan nog onder een laken en deken. Dat lakentje en dekentje heb ik zo gevouwen dat het een soort slaapzakje is waardoor hij zich moeilijk kan losschoppen en omdraaien. Nu is het dus al een stuk beter. Ik denk dat het ook een periode was dat hij minder goed sliep door zijn doorkomende tandjes. Hij werd al wakker van de pijn en daardoor ging hij andere capriolen uithalen. Misschien is je dochtertje bezig met het oefenen van wat ze neer geleerd heeft. Bij ons was het een fase waar Ruben even doorheen moest. Wellicht bij jullie ook. Het kan best zijn dat de nieuwe omgeving ook parten speelt. Ik weet het natuurlijk niet maar ik zou me kunnen voorstellen dat babies erg goed doorhebben dat ze in een nieuwe situatie zit.
Nou ja, ik heb geen idee of je hier iets aan hebt. Heel veel sterkte en ik hoop dat Lara weer snel lekker gaat slapen! Ik kan me voorstellen dat het loodzwaar is.

groetjes
Esther
 
Hallo Fenna,

Mijn zoontje heeft dit ook rond die leeftijd gehad. Midden in de nacht werd hij dan wakker en begon heel erg te huilen. Terwijl hij normaal altijd erg goed sliep. Ik heb er op zich niets bijzonders mee gedaan. Ik liet hem in principe in zijn bedje liggen maar deed hem over zijn ruggetje strelen en heel zachtjes praten. Niet er uitgehaald want dan deed ik hem voor mijn gevoel alleen maar activeren. Dit heeft een klein weekje geduurd en toen was het over. Ik hoop dat je er iets aan hebt, Sterkte!
 
Onze dochter sliep wel door de hele nacht, maar zodra ze wakker werd, wilde ze meteen gaan zitten en staan. Sinds een paar dagen stoppen wij haar lekker in onder lakentje en dekentje. Nu kan ze niet overeind komen en daardoor blijft ze lekker liggen en valt vaak gewoon weer in slaap.
 
Hallo Fenna,
Mijn zoon is ook 9 maanden oud. Deze slaapt gelukkig wel door maar slaapt heel weinig. Zoals vandaag heeft hij ongeveer 1.5 uur geslapen over de gehele dag. Die van mij wordt tegen 5.45 wakker en ligt dan de hele tijd te kletsen tot ik er maar uit ga. Die van mij kan nog steeds niet goed zitten en al helemaal niet alleen. Dus ik heb nog geen last van dat hij dat alleen maar wil. Mijn zoon die draaid in zijn bedje op zijn buik en dan kan hij niet meer terug nu heb ik koorden aan zijn slaapzakje gemaakt en onder het matras vast gebonden. Hij heeft wel bewegingsruimte maar kan zich niet meer om draaien.
 
Terug
Bovenaan