Totaalruptuur

<p>Halloo,</p><p>misschien een aparte vraag.. Maar zijn er toevallig moeders die bij de eerste bevalling een totaalruptuur hebben gehad en bij de volgende zwangerschap alsnog via de ‘natuurlijke’ manier zijn bevallen van hun baby’tje.. En is dit goed gegaan? Dus geen incontinentie problemen hebben opgelopen.. Ik heb bij mijn eerste bevalling een totaalruptuur gehad en ben bang dat bij een (misschien) volgende bevalling weer gebeurd.. </p><p> </p><p>Groetjes </p>
 
Ik volg. 
hier ook een totaalreptuur en ook inwendig flinke schade. 
dmv fysio is mij bekkenbodemspier weer hersteld. Geen incontinentie meer (windjes laten ?). 7mnd geleden bevallen van de eerste. 
De gyn vertelde mij, als ik niet 100% herstel, dan moet ik zeer afvragen of ik nog natuurlijke bevalling wil, want kans op niet volledig herstel is dan groot. 
Mijn bevalling duurde totaal 3uur, dus een tweede zal waarschijnlijk nog sneller gaan. 


ik ben dus ook benieuwd naar ervaringsverhalen. 
 
Ik lees hier ook graag mee. Ook ik heb een totaalruptuur bij mijn eerste bevalling gehad. Gelukkig geen last meer van. 
Mij werd door de gyn een keizersnee aangeraden voor een volgende bevalling. Eerst was ik er helemaal mee eens maar nu begin ik toch weer te twijfelen. Ben trouwens niet zwanger. 
Ik sprak ooit iemand die een twede totaalruptuur had en ze zei dat ze er helemaal geen last ervan had. Maar dat was ook pas twee weken na haar bevalling. Hoe het nu met haar is weet ik niet. 
 
 
Ik kan er niet over meepraten want ik had net niet een totaalruptuur dus bij een eventuele volgende bevalling zou het op de natuurlijke manier moeten kunnen, maar iemand die ik ken heeft wel een totaal ruptuur gehad en ze hadden haar toch ten zeerste een keizersnede aangeraden, uiteindelijk heeft ze dit ook gedaan  na erg veel twijfel. 
 
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik had overigens een subtotaalruptuur. Misschien in de peuter/dreumes forum groep plaatsen, daar zullen vast wel moeders zijn die weer zijn bevallen? Ik kijk nooit onder dit kopje was toeval door verveling op werk haha. 
 
Terug
Bovenaan