Totaalruptuur

<p>Hoihoi, wie heeft er ook ervaring met een totaalruptuur waarbij de kringspier volledig kapot is gegaan? Ik ben erg bang voor incontinentie en dat seks niet meer goed zal lukken. Als ik naar mn vagina kijk lijkt het ook wel of we iets in mn vagina “hangt”. Is dat normaal? Het is wel nog kort geleden. Wat kan ik verwachten van het herstel? Trekt alles weer meer naar binnen toe? Ik hoor graag mensen die dit ook gehad hebben en hoe dat is gegaan! </p>

Ja! Bijna 2 je geleden bevallen en ook een totaalruptuur en binnenin ook gescheurd. 
ik heb na 6 wkn na de bevalling nog 3mnd bekkenbodemfysio gehad en ben daarna ook weer begonnen met sporten. 
Zeker de eerste mnden was het, als ik aandrang voelde moest ik ook direct naar de wc en dat is niet meer zo. 
en ook kan ik trampolinespringen zonder urine verlies. Lopen en niezen gaat nog weleens mis. 
betreft sex, ik ben nu strakker dan daarvoor, wat in het begin nog wel pijnlijk was. 
het kan dus goed komen! 

Ik heb ook een totaal ruptuur gehad en met veel bekkenbodem therapie gaat dat nu bijna weer goed na 5 maand. Qua sex geen last, alleen soms een druk op mn achterste, maar gaat altijd goed. Hoop dat het snel beter gaat bij je!

Hoi, bedankt voor je reactie. Gelukkig dat het dus wel goed kan komen! Dat heb ik ook als ik aandrang voel, ik ook meteen moet gaan. Met niezen heb ik geen last. Bedoel je met lopen gewoon wandelen? 

Gebruiker10226080, bedankt ook voor je reactie. Gelukkig dat het weer goed gaat! Herstel is dan toch wel lang zo een 5 maanden... dat had ik nog niet zo ingeschat 

Hier ook een totaalruptuur. 
Na 3 weken kon ik voor het eerst een kort wandelingetje buiten doen en 2 uurtjes voor mijn baby zorgen. Ze is van mei, en de hele zomer heb ik veel pijn gehad bij zitten, dat trok erg, en lopen/hurken/stil staan. Het werd wel heel langzaam beter. Idd ook last met scheetjes en poep ophouden, plas nooit last van gehad. 
Mijn binnenste schaamlippen waren niet helemaal mooi gehecht en ik heb ook veel lossere huid down under, dus dat is opnieuw gehecht. Ik moest nog een keer onder het mes wegens een vernauwing door littekenweefsel. 
Nu voelt alles weer redelijk normaal. 11 mnd na dato. Ik voel nog wat zwaar hangend gevoel als ik ongesteld moet worden of mijn eisprong heb. Verder geen last meer. Wel kan ik nog steeds geen seks hebben en moet ik nog een keer onder het mes. Daar baal ik enorm van. Is een zeldzaam probleem hoor, daar moet je niet vanuit gaan.

Oh Lewis, wat heb je veel problemen daarna. Wat enorm vervelend! Was je toch wel op de operatiekamer geopereerd? Veel sterkte met de volgende operatie en herstel daarna dan!

Terug
Bovenaan