Total loss

Hoi,

mijn vakantie is nog maar 2 weken geleden afgelopen en ik ben nu alweer total loss. Helemaal kapot, gisteravond alweer dikke huilbuien. Ik had niet gedacht dat een zwangerschap van een 2e zo slopend kon zijn...

Ik snap er niets van, meestal voel je je tussen de 4e en 6e maand van de zwangerschap het beste.
Nou ik niet, ik ben echt al een tijd een bankhanger, alles wat ik doe resulteert weer in minstends een uur bankhangen of op bed liggen. Halverwege de dag crashed mijn onderrug, die kan alleen nog maar zeer doen en elke onderneming die ik daarna nog doe resulteert in buikpijn.
Werken is niet zo erg, er is nauwelijks wat te doen en ik kan veel achter de computer zitten. Maar voor ik op mn werk kom heb ik al een dreumes van 1,5 jaar naar het kdv gesleept en 7 km gefietst en dat op de terugweg nog een keer + eten koken en naar bed, ik kan het leven maar nauwelijks aan.

Mijn angst is om (net als mijn moeder bij haar 2e kind) 2 maanden te vroeg met weeën in het ziekenhuis te belanden.

Maar ik kan er haast niets tegen doen, ik draag het maximaal mogelijke al over aan mijn echtgenoot. En al het sjouw en til werk doe ik al haast niet meer.

Hebben jullie ook al zo'n last of valt dat wel mee?

Gelukkig valt het qua energie redelijk mee (als ik het vergelijk met de vorige keer). Op mijn werkdagen, als ik 4 1-jarigen en 1 3-jarige rond heb lopen... ja dan ben ik echt bekaf. En op de andere dagen heb ik rond etenstijd een enorme dip. Daarna ben ik er wel weer.

Mijn kleine meisje (1,5 jaar) verzorgen kost energie en pijn, maar zorgt er ook voor dat ik makkelijker over een dip kom. Het maakt het voor mij wel makkelijker.

Lastiger is de pijn die ik heb in mijn bekken. Dat valt niet zo mee. Ik doe nog wel van alles, maar moet toch echt rustiger aan gaan doen over een klein tijdje. Ben veel te bang dat ik er na de zwangerschap te lang mee blijf zitten.
Morgen komt er voor het eerst een schoonmaakster!!! Dat scheelt een boel denk ik! Heb nu al zin in een huis dat eindelijk schoon is.

Het valt dit keer ontzettend mee. Ik vond wel het verschil bij de eerste en tweede heel groot. Bij de eerste kon ik na mijn werk lekker neerploffen, bij de tweede ging dat niet meer. Ook nu zit ik te typen met een peuter op schoot. Maar dat went.
Is je bloed al gecontroleerd door de verloskundige of de gyn. Misschien is je ijzer te laag of is er iets anders aan de hand. Ik zou het zeker bespreken.

Ik ben deze zwangerschap echt lui ...verschrikkelijk! Heb gewoon niet altijd de energie om wat in huis te doen en het liefst hang ik de hele dag op de bank wat gewoon niet kan met nog 2 jongens in huis Gewoon stofzuigen zie ik al tegen op ...Ik zit dus met smart te wachten tot eindelijk die nesteldrang er is hahaha...
Bij de 2de kon ik niet voorstellen dat mensen rond deze tijd hun zwangerschap zo zat waren en de weken niet snel genoeg konden gaan Maar dit keer wel! Ik ben het zwanger zijn niet zat maar dat ik geen energie ergens voor heb wel Merk wel dat ik nu op de helft ben me iets beter ga voelen

Maar jij succes hopelijk voel je je snel iets beter!

Laat je bloed controleren!

Mijn hb was veelste laag en dat in combi met traag werkende schildklier, ik kan ook vaak helemaal niks meer.
Huishouden staat op erg laag pitje, hebben eens in de maand een huishoudster die de grote dingen doet. Verder moet manlief inspringen en komt mn ma af en toe.
Mijn dochter slaapt nog en de middag en ik dus ook. Verder doe ik heel rustig aan. Fietsen deed ik niet, ik ging met de bus. En nu heb ik sinds paar weken auto, heerlijk haha.
Neem zoveel mogelijk je rust en denk aan jezelf. Helaas is geen zwangerschap hetzelfde.

Liefs Irene

Ach baat het niet dan schaat het niet. En tijdens je zwangerschap hoeft een blaasontsteking helemaal geen pijn te doen, weet ik uit ervaring.
En misschien bij de huisarts gelijk vragen of zij je ijzer kunnen controleren, als de vk dat nog niet gedaan heeft.

Terug
Bovenaan