Toxo-angst

Ik lees veel te veel ellende op internet. Nu ben ik weer bang voor Toxoplasmose. Ik heb vorige week hierop laten testen, ik blijk het gelukkig niet te hebben maar hier ook niet imuun voor te zijn. Dit had ik wel gehoopt, heb vroeger nl. op 'n boerderij gewoont en hadden 3 katten, maarja.
Ik eet verder geen rood vlees ofzo en was m'n groenten goed, maar ik zal vast wel 'ns 'n steekje laten vallen de komende maanden. Gister was ik bv bij m'n vriendin in d'r volkstuin, daar heb ik wel wat aarde aan m'n handen gekregen toen ik met haar dochter speelde, en vorige week had ik 'n wondje aan m'n hand en legde daarmee een stuk rauw vlees in de pan. Het kan zomaar gebeuren. Ik ben bijna in staat om over 2 maanden ofzo opnieuw 'n toxo-scheck te doen. Ik wil gewoon alle gevaren onder controle hebben ofzo. Zou ik nou gevaar hebben gelopen? Of is het allemaal wat overdreven.
Groetjes, Femke
 
nIET ZO VEEL ZORGEN MAKEN, ZOLANG JE GEWOON NORMAAL LEEFT EN VERDER EEN BEETJE OPLET IS ER NIETS AAN DE HAND, EN EEN KLEIN BEETJE AARDE AAN JE HANDEN KAN ECHT GEEN KWAAD, ALS JE JE DAARNA MAAR GOED GEWASSEN HEB.

VEEL STERKTE DE KOMENDE MAANDEN
 
Volgens mij zit het probleem 'm niet zozeer in de toxoplasmose of de aarde die je op je hand gekregen hebt, maar meer in de onzekerheid die een zwangerschap sowieso oproept en het feit dat je nou eenmaal niet alles onder controle kunt hebben.
Ik herken het ook wel gedeeltelijk, vooral uit het begin van mijn zwangerschap.

Het is verstandig een aantal "leefregels" in acht te nemen als je zwanger bent, maar probeer je leven er niet teveel door te laten beïnvloeden want anders loop je negen maanden lang op je tenen.
Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar misschien helpt het als je je realiseert dat onze moeders vroeger ook gewoon in de tuin werkten en biefstuk aten als ze zwanger waren, en wij toch allemaal gezond geboren zijn! Toen bestonden al die regels simpelweg niet!

Probeer dus te genieten van je zwangerschap,

Sterkte,

N.
38 weken

 
hoi

als je al zegt dat je vroeger op een boerderij hebt gewoond en katten had enz. en je niet imuum bent voor toxo. kan je al nagaan dat je het niet snel krijgt! ga daar dus van uit. je krijgt het niet zo snel als je misschien denkt. ik heb ook wel eens een fout gemaakt van rood vlees eten. tja kan gebeuren.
maar ik denk ook dat het gewoon de onzekerheid is van de zw.schap.
ik ben ook onzeker over veel dingen...denk dat iedereen dat wel heeft.

veel succes met je zwangerschap en geniet van de mooie tijd.
liefs v sandy
 
Terug
Bovenaan