Toxoplasmose

Ik weet dat dit onderwerp hier eigenlijk niet thuishoort, maar ik zag geen betere plek om mijn vraag te stellen. Heeft er iemand ervaring met toxoplasmosebesmetting? Een kennisje van mij is zwanger en ze zijn er nu achter gekomen dat ze besmet is met toxoplasmose (en ze heeft trouwens niet eens een kat). Er is een hoop onzekerheid voor hen over het gezichtsvermogen van de baby... Wie herkent dit?
 
Kan alleen maar zeggen dat een toxoplasmose besmetting echt gevaarlijk schijnt te zijn vanaf de 7de maand. Verder is het van belang te weten of de besmetting voor of tijdens de zwangerschap heeft plaatsgevonden. Ik ben zelf ook besmet met toxoplasmose en heb dit pas in de 6de maand laten checken, de cellen bleken toen al vrij oud te zijn, dus volgens de vroedvrouw geen gevaar. Mijn kindje is in ieder geval met gezonde oogjes geboren, maar voor meer info zou ik naar www.9maand.com gaan; er is daar geloof ik ook een vroedvrouw die antwoord kan geven op je vragen.
Veel succes ermee!
 
De site die ik bedoel is www.oudersonline.nl, maar vraag het anders natuurlijk aan de vroedvrouw, die zal zeker een antwoord hebben en je gerust kunnen stellen! :)
 
Je hoeft geen kat te hebben om toxoplasmosebesmetting op te lopen. Maar dat terzijde.

Verder kan ik je helaas (voor mij gelukkig!) niet helpen aan ervaringen met deze besmetting.

Lief dat je voor je kennis informeert. Steun van vrienden zal ze zeker kunnen gebruiken in deze periode!
 
hallo
ik heb toxoplasmose gehad
maar gelukkig kwam het kindje vanzelf 2,5 ter wereld,
ik had heel veel vocht overal ,zoveel dat het gewoon pijn deed, vooral in mijn benen.
ik had ook erg last van pijn rechts boven in mijn buik.
en had ook eiwitten in mijn urine.
als ik mij nog zieker zou gaan voelen
dan moest ik met spoed de verloskundigge bellen,
en het kindje in het ziekenhuis laten komen,
maar gelukkig was dat niet het geval.
als het kindje er optijd uit gehaald word,dan is er niets aan de hand.
ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes romy
christinavenhuizen@hotmail.com
 
Terug
Bovenaan