Toxoplasmose

Hallo,
Ik zit een beetje in de stress...
Ik weet nu sinds een aantal dagen dat ik zwanger ben :) Maar voor ik het wist deed ik gewoon elke dag de kattenbak, en ik heb ook wel eens wat op moeten rapen omdat wij 2 kittens hebben :eek: is de kans groot dat ik of mijn ongeboren kindje daar last van krijgt? En hoe kun je er achter komen?
Groetjes
 
Je kunt bloed laten prikken op toxoplasmose. Ik heb dat zelf ook laten doen en bleek het allang te hebben gehad. Dan kun je wel de kattenbak dchoonmaken. Maar draag in ieder geval wel even handschoenen en was ze erna goed.
 
Ja ik baal best wel eigenlijk. Okal is er waanschijnlijk niets aan de hand , heb liever het zekere voor het onzekere. Ben nu niet bepaald opgelucht ofzo, t is nu meer van als het zo is kom ik er te laat achter :S heb ook gezegt dat ik best wel in de stress zat, maar dat deed ze blijkbaar niet zo veel. Gewoon niet druk maken KLAAR Pff
 
Uh toxoplasmose is wel degelijk gevaarlijk. En toch wel prettig om te weten of je het wel of niet gehad hebt. Zou het even via verloskundige of gynaecoloog proberen.
 
Ik heb me vandaag aangemeld bij de verloskundige in het umcg.
Ik moet wachten tot ik een oproep krijg... en zal het dan gelijk bespreken. Jammer dat de huisarts zo simpel denkt, heb er nu alleen maar stress van en dat is ook niet goed. Heb ik ieder geval geprobeerd wat ik kan en probeer me er nu eerst maar even bij neer te leggen...
 
Terug
Bovenaan