TP - 1 of 2 embryo's

Hoi meiden,

Even een vraagje hoor:

Wij hebben gisteren een gesprek gehad met de IVF verpleegkundige en die vertelde dat wij VOOR de punctie moeten beslissen of we 1 of 2 embryo's terug laten plaatsen.
Wij wilden eigenlijk aan de hand van de kwaliteit beslissen  of we er 1 of 2 terug willen laten plaatsen, maar dat kan dus niet. Ik lees echt overal dat mensen dat ook zo doen, vind ik ook logisch eigenlijk.  Ik vind  het zo raar, hoe kunnen we nu  van te voren al  zo'n  belangrijke beslissing nemen.

We vinden het echt moeilijk, wat is nu wijsheid, 1of 2.

Kruimel

Nog even over die embryo's, dat vergaat ik even, maar zie dat je daar een nieuw kopje voor hebt aangemaakt. Aan ons is dat nog niet gevraagd, maar denk dat we wel voor 2 gaan. Als het een tweeling wordt, prima, we hebben er nu genoeg voor gedaan, dus ook een tweeling is bij ons van harte welkom. MIjn vader is ook deel van een tweeling en mijn broer en mijn zus zijn ook een tweeling, en het is echt heel gezellig!

Liefs, Pleun

Hoi Kruimel

Wij hebben deze vraag aan het begin van dit jaar ook gehad. Wij hebben gezegd dat we er 2 terug laten plaatsen, nadat alle voors en tegens zijn verteld. Het nadeel van 2 is dat er een kans is op een meerlingen zwangerschap en alle complicaties. Wij denken dat je met 2 terugplaatsingen toch net iets meer kans hebt om zwanger te worden. (mijn stiefdochter is ook met ivf in elkaar geknutseld en was ook overgebleven van een terugplaatsing van 2 eitjes)
Dus wij gaan voor 2

Liefs

Lydia

Hoi,

Bij ons ging het ook aan de hand van de kwaliteit. Uiteindelijk hadden we maar 1 eitje dus was er geen keus meer. De kwaliteit was namelijk dusdanig dat ze er normaal 2 terug zouden plaatsen als die er waren geweest. Gelukkig is dit niet gebeurd want mijn ene eitje heeft zich doorgedeeld tot 2 kindjes (tweeling). De keuze blijft moeilijk. Ik zou zeggen de eerste poging 1. Daarna weet je meer over de kwaliteit ed en kun je altijd nog voor 2 kiezen.

Succes!
lfs ing

Hoi,

Tijdens het IVF-gesprek is ons verteld dat bij de eerste IVF-poging er maar 1 embryo wordt teruggeplaatst, i.v.m. alle mogelijke risico's en complicaties. De eerste poging is zeg maar een proefpoging. Lukt deze meteen, dan is dat natuurlijk helemaal geweldig! Bij een eventuele volgende poging kunnen er wel 2 embryo's teruggeplaatst worden. Als ik de keus echter zou hebben, dan zou ik toch ook bij de eerste keer al meteen voor 2 embryo's gaan. Dan zijn we meteen klaar!

Heel veel succes allemaal, hopelijk zijn we allemaal na de eerste keer zwanger!

Liefs, Ibbeltje

Hoi Kruimel,
ontzettend moeilijk zo'n beslissing. In het ergste geval zou je zwanger kunnen worden van 4 kindjes (bij terug plaatsing van 2 eitjes, die zich dan ook nog eens tot tweeling ontwikkelen).  Tweeling zijn (een eiige)  zit veelal in de familie, dus als er in jouw fam. 2-lingen voorkomen is dat zeker iets om mee te nemen in je beslissing.

Persoonlijk denk ik dat als dat niet het geval is ik voor 2 eitjes zou kiezen. Want ik vind 2 kindjes in 1 keer niet erg. Maar daar kan jij alleen over beslissen.

Hoop dat ik je niet nog meer aan het twijfelen breng, en blijf je twijfelen speel dan op safe, en laat 1 ei terug plaatsen.

Sterkte met de beslissing.

Liefs, Belle

Hoi,

Bij ons hebben ze dat helemaal niet gevraagd. Schijnbaar beslist het ziekenhuis dit na de punctie.

WIj hebben met z'n tweetjes afgesproken dat als de kans er is wij wel 2 eitjes willen.
Als er maar een kleintje komt.

Ik wens je veel succes en denk er rustig over na wat jullie willen.

Liefs
Nicole

Terug
Bovenaan