TPO Antistoffen HELP

<p>Hoi allemaal,</p><p>Vanmiddag ben ik door de gynaecoloog gebeld. N.a.v. 3 miskramen is mijn bloed onderzocht. Hieruit is gebleken dat ik TPO antistoffen heb (ik weet niet goed hoe ik dit zeg in een zin..) </p><p>De gynaecoloog zei dat er geen behandeling voor is. En dat de kans op een miskraam 2-3 keer groter is.. hiervan was ik dus flink overstuur!!</p><p>zijn er vrouwen die hier ook ervaring mee hebben? Of tips? Ik wil zo graag positief blijven.. maar dat wordt nu wel heel moeilijk! </p>
 
Nee, ken het niet. Wou je alleen even sterkte wensen. Ik zit al te stressen om de kans op een miskraam, moet je nagaan hoe het voor jou is... 
Hoop niet opgeven! Moet vast een keer goed gaan want het is dus zeker niet onmogelijk!
Liefs Anna 
 
TPO antistoffen is bij mijn weten duidend op de auto-immuun ziekte ‘de ziekte van Hashitmo’. Ik heb deze ziekte ook, maar ben hiervoor al jaren onder behandeling en ben pasgeleden bevallen van mijn eerste kindje (gelijk de eerste keer raak en een goede zwangerschap gehad). Mijn waarden moesten wel zo optimaal mogelijk zijn om inderdaad het risico op miskramen te verkleinen. Ik zou zelf vragen om een samenwerking tussen de gynaecoloog en een endocrinoloog. Veel succes en sterkte
 
Hi meid 
TPO antistoffen kan je ook krijgen met goede schilderklier-waardes ( T3-T4 ). En mijn schildklier waardes zijn al jaren goed, dit moet ik regelmatig laten prikken ivm struma ( een verdikte schildklier ). Op dit moment ben ik bijna 37 weken zwanger, en nu de TPO antistoffen zijn nu iets hoger dan normaal. Ze hebben tegen mij gezegd, dat ik grotere kans heb op een depressie. Gewoon goed in de gaten houden, door middel van elke trimester laten prikken. Zolang je T3-T4 goed zijn, zou ik me niet zo druk maken. 


xx
 
Mijn schildklier werkt verder helemaal goed. Niks aan de hand mee. Dat maakt het dan denk ik zo lastig. En daarom kunnen ze het nu niet behandelen. 

bij mij is het nu al 3 keer misgegaan bij de 5 weken. Dan weet ik het net een week. Dus prikken ieder trimester wordt dan lastig. 
dinsdag ga ik naar de gynaecoloog toe. Dan ga ik dit maar eens vragen. 
 
Terug
Bovenaan