Tpo antistoffen

<p>Hi allen,</p><p>Inmiddels zijn mijn partner en ik alweer een jaar bezig met zwanger worden, maar voornamelijk met zwanger blijven. Wij zijn nu zwanger voor de 3e keer in een jaar tijd. Nu maak ik me erg veel zorg er omdat ik tpo antistoffen in mijn bloed heb. Dit zijn stoffen die mijn eigen schildklier aanvallen. Nu loopt er nog een studie in het AMC/UMC, en is er op dit moment nog geen behandeling. Wel kan er worden aangetoond dat deze stoffen de gevolgen kunnen zijn van herhaalde miskramen. </p><p>Nu is er echt vrij weinig te vinden op internet wat betreft ervaringen van andere vrouwen met deze antistoffen. Mijn waardes zijn 141 wat normaal tussen de 0-60 moet zijn. Tsh en t4 zijn allebei prima dus met mijn schildklier zelf is eigenlijk niks mis mee.</p><p>Ik ben dus op zoek naar vrouwen die eventueel mee hebben gedaan aan de studie en/of vrouwen die bekend zijn met deze antistoffen en die er ook graag over mee willen praten of hun (hopelijk positieve) verhalen willen delen.</p><p>Alvast onwijs bedankt!!</p><p>Veel liefs,</p><p>Hopelijk een januari 2021 mama</p>

Hallo stiertjee
ik heb ook dat mijn antistoffen heel hoog is hoger dan bij jou gehad vorig jaar ergens 1300 tpo. Ik had ook PCOS en ben traject aan gegaaan en ook zwanger geworden en nu al bijna 36 weken! Het kan gewoon, ik heb niks qua medicatie gehad wel bloed prikken en controles. Maar geen medicatie ervoor. Het is weliswaar gezakt maar nog steeds hoger dan normaal. Bij mij is de grootste oorzaak de pil.  Ik hoop dat je gauw weer zwanger raakt en kunt volledig dragen en genieten! Het is blijft onzeker allemaal dus begrijp het wel!

Hi Vikjuhh,
Dat is heel fijn om te horen, dat het ondanks een hoge waarde wel voldragen kan worden. Dat geeft me iets meer vertrouwen in het hele proces. Inmiddels ben ik bijna 7 weken zwanger. Omdat de 2 miskramen in week 5 en 6 zijn misgegaan, was ik heel erg op zoek naar vrouwen zoals jij. Dus nogmaals bedankt voor je reactie, dat geeft hoop! 
Werd/word jij steeds op tpo getest, of juist op tsh/t4? Ik heb nu dus nog maar 1x geprikt, maar hier werd de tpo overgeslagen. Dit met het idee dat ik dit nu eenmaal heb en er niks aan te doen is. 
Veel succes, en geniet van de laatste loodjes! 
Liefs

Hai hai!

sorry drukke dagen ben opgenomen in ziekenhuis voor inleiden van mijn bevalling!

ik ben getest toen in buitenland op alles dus TSH tpo en fs3 en fs4. Hier in Nederland getest ook ter bevestiging op tsh en fs4 en tpo. Ze zagen dat ik ontsteking had omdat tsh ook iets buiten waardes waren maar fs4 en fs3 nog stabiel en antistoffen nog steeds verhoogd. Reden waarom ze weinig wat aan doen omdat ze niet weten of die antistoffen jou schildklier aanvallen of bestrijden van een virus of iets anders. Dit kunnen ze niet traceren. Ik ben erna na 3 maanden weer geprikt en toen was tsh weer binnen waardes en tpo minder verhoogd voorheen. Schildklier ontsteking kan soms 3-6 maanden duren tot redelijk beetje normaal kan zijn en hormoonhuishouding kan ook hier een rol spelen. Ik heb toen geprobeerd alles zo goed mogelijk voor mijn lichaam te zorgen qua voeding, beweging en rust en ook mind set dat ik als eerste moet gezond zijn. 

Terug
Bovenaan